Projekat dvospratnih autoputeva, kakvih već u azijskim zemljama ima, prošao je vladu.
Ilustracija (pixabay.com)
Broj sati provedenih u saobraćajnim zastojima u Švajcarskoj kontinuirano raste, pa je vlada odlučila da reši taj problem. Prema proračunima Švajcarci su na autoputevima stajali oko 26.000 sati zbog gužvi.
Šef Savezne službe za saobraćaj Jirg Retlisberger nemerava da jedan deo autoputa A1 u Limatalu bude dvospratni. Vlada je već odobrila jedan projekat koji treba da poveća kapacitet vozila na autoputu A4 u Šafhauzenu.
Reakcije na najavu su podeljene, jer Zeleni odbijaju dvospratne autoputeve, optužujući Retlisbergera da "ima više benzina u krvi nego budućnosti u glavi". Zeleni smatraju da su dvospratni autoputevi gigantska pogrešna investicija, koja je u suprotnosti sa Sporazumom o borbi protiv klimatskih promena iz Pariza.
Međutim, Udruženje uvoznika automobila ukazuje da su Švajcarskoj odavno potrebni dvospratni autoputevi. Oni ističu da su takvi autoputevi rešenje za problem gužvi. Iz Udruženja ukazuju da bi gornji sprat mogao biti ekspertni-autoput sa manje izlaza i ulaza, a da bi donji mogli koristiti kamioni.