Srbija je na prekretnici investicija u punu infrastrukturu i od sledeće godine gradiće se novi auto-putevi i koridori. To je izjavila potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović tokom posete Koridorima Srbije i dodala da sledeće godine počinje novi investicioni ciklus u infrastrukturu od pet milijardi evra, od čega će polovina biti za izgradnju auto-puteva.
- Počinjemo sledeće godine izgradnju nekih novih koridora i auto-puteva. Pričamo o Moravskom koridoru, auto-putu Mira, odnosno prvoj deonici od Niša do Pločnika i drugim, i sada se bavimo projektno tehničkom dokumentacijom - navela je ministarka.
Kako kaže, Koridori Srbije završavaju putni Koriodor 10 i rade kao nadzor na Koridoru 11, a pred njima se nalaze i novi projekti pošto će to preduzeće biti invetitor za Moravski koridor od Pojata do Preljine, zatim za auto-put Mira od Niša do Merdara i Fruškogorski koridor.
Ministarka je rekla da će Putevi Srbije nastaviti proces reformi, kao i da će biti investitor u projektu izgradnje autoputa Beograd - Sarajevo, zatim za izgradnu brzih saobraćajnica Šabac - Loznica i Zrenjanin - Novi Sad.
Kada je reč o Moravskom koridoru, vrlo je bilizu dobijanje finansijskih ponuda od zaintereosvanih kompanija, koje bi trebalo da bude dobijene u septembru kako bi mogli da se zaključe ugovori na jesen. Istakla je da Moravski koridor veoma važan jer će povezati koridore 10 i 11.
Kaže da su dve kompanije zainteresovane - kineska CRBC i američka Behtel i da se sa njima pregovara.
Ona je rekla da vlada od pre tri godine nema problem sa odobrenim, a nepovučenim sredstvima i da se više ne plaćaju penali, kao i da jedino postoji kašnjenjenje kod Puteva Srbije u povlačenju sredstava od 400 miliona evra namenjenih za rehabilitaciju putne mreže.
Kada je reč o sredstvima za investicije, Mihajlović je rekla da je ranije država sredstvima iz budžeta mogla da učestvuje do pet ili 10 odsto, dok će sada zbog dobrog stanja u budžetu taj iznos biti mnogo veći.
Kako je navela, auto-put Mira će finansirati EBRD i EIB, dok će se Fruškogorski koridor, od Novog Sada do Rume, možda graditi koncesijom.
Direktor Koridora Srbije Zoran Babić je rekao da će ove godine biti završen ceo putni Koridor 10 kroz Srbiju i da je trenutni stepen završenosti 95,8 odsto.
Kazao je da su na južnom kraku završena tri od šest lotova, a da će tunel Manajle biti potpuno gotov do kraja septembra.
Kada je reč o kreditima Koridora Srbije, Babić je rekao da je Svetska banka planirala da se izvedu radovi u vrednosti od 30 miliona evra, a da su izvedeni radovi vredni 42 miliona, zatim da je plan EIB-a bio da će biti urađeni radovi vredni 50 milona evra, a da je urađeno više od 120 miliona evra.