INFONET-468X60-BANNER

Kinezi grade auto-put od Banja Luke do Prijedora

10.07.2018. | S. Mišljenović | Novosti

U Republici Srpskoj će po prvi put biti realizovan koncesioni ugovor sa kineskom Međunarodnom korporacijom za ekonomsku i tehnološku saradnju pri Shandong Hi-Speed grupaciji, koja bi trebalo da gradi auto-puta Banja Luka - Prijedor.

Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, potvrdio je za Novosti da je vrednost projekta izgradnje auto-puta, čija je dužina 42 kilometra, 297 miliona evra. Kako kaže ministar Trninić, plan je da se ugovor sa Kinezima potpiše u septembru mesecu ove godine, a da gradnja počne za dve godine i da se 2023. godine pusti u promet pomenuti auto-put.

- Protokolom koji smo sa kineskim partnerom potpisali na Samitu „16 plus jedan”, koji je održan u Sofiji proteklog vikenda, stekli smo uslove da tražimo saglasnost Komisije za koncesije Vlade Srpske, Vlade Kine i mišljenje Pravobranilaštva Srpske, kako bismo konačan ugovor potpisali u septembru - pojasnio je Trninić.

Prema njegovim rečima, time bi se stekli uslovi da kineska strana krene u realizaciju, koja podrazumeva izradu projekta i obezbeđivanje finansiranja, dok bi obaveza Republike Srpske bila eksproprijacija.

- Ovim smo otvorili mogućnost da se ovaj projekat izgradnje auto-puta do Prijedora nastavi prema Novom Gradu u profilu auto-puta, te da se gradi brzi put prema Kozarskoj Dubici - naglasio je Trninić.

On je podsetio da je na samitu potpisan i Protokol o saradnji u vezi sa projektom auto-puta Doboj - Vukosavlje i auto-puta Vukosavlje - Brčko, s tim da se deonica Doboj - Vukosavlje odnosi na Koridor Vc, odnosno deo koji prolazi kroz Republiku Srpsku.

Dušan Topić, direktor preduzeća Auto-putevi Srpske, kaže da je koncesija novi vid finansiranja izgradnje auto-puteva u Srpskoj.

- Kada je reč o auto-putu Banja Luka - Prijedor, imamo veoma dobar koncensioni ugovor. Kineski partner obezbeđuje finansijska sredstva i gradi auto-put, a predviđeno je da gradnja traje ukupno pet godina - objasnio je Topić.

On je naglasio da su od tog perioda dve godine predviđene za pripremu u smislu izrade projektne dokumentacije, obezbeđivanja finansijskih sredstava, te eksproprijacije terena.

- Po završetku izgradnje, kreće eksploatacija i koncesioni period od 30 godina tokom kojeg bi, na osnovu naplate putarine, bilo otplaćeno ulaganje kineskog partnera - istakao je Topić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;