Odbornici Skupštine grada usvojili su na jučerašnjoj sednici više planova i izmena i dopuna planova generalne i detaljne regulacije za delove opština Obrenovac, Novi Beograd, Zemun, Surčin, Voždovac, Zvezdara, Rakovica, Mladenovac i Lazarevac. Odbornici su takođe, usvojili i više odluka za izradu planova generalne i detaljne regulacije, među kojima je i plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, kao i izrada planova detaljne regulacije za delove Savskog venca, Palilule, Čukarice, Novog Beograda, Surčina, Vračara, Voždovca i Zemuna.
Glavni urbanista Milutin Folić rekao je da se nastavlja sa trendom usvajanja planske dokumentacije, koja je osnov za planski razvoj grada.
– Na ovaj način borimo se protiv divlje gradnje i omogućavamo legalnim investitorima da dođu u Beograd i ulažu svoj novac od koga kasnije gradimo infrastrukturu i tako razvijamo grad. Jedan od takvih planova je za Blok 13 u Novom Beogradu, gde je predviđena gradnja filharmonije i ovo je prvi put da se planski predviđa prostor za tu instituciju. Tu je i detaljni plan regulacije za termoelektranu „Nikola Tesla A” s pripadajućom deponijom, što će biti savremeno rešenje za proširenje kapaciteta. Među ovim planovima su i tri koja predviđaju izgradnju privrednih zona, dve na delu auto-puta Singidunum sektor 1 i 5 i jedna kod obilaznice Bubanj potoka s ciljem da se privreda izmesti van centra grada – objasnio je Folić.
On je podsetio da je za filharmoniju bio organizovan arhitektonsko-urbanistički konkurs u saradnji sa Društvom arhitekata Beograda i da je pobedničko rešenje implementirano u plan.
Govoreći o odluci za izradu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, Folić je rekao da se tom odlukom započinje tehnički deo ostvarivanja projekta metroa.
– Urađen je smart plan. U skladu sa prefizibiliti studijom, koji se radi u saradnji sa francuskim Ežisom, sada smo u proceduri izrade odluke, nakon čega sledi izrada plana koji će omogućiti da metro počne da se gradi krajem 2020. godine – naglasio je Folić.