Naknadu za rad pojedini profesionalni upravnici zgrada u Novom Sadu uzimaju iz kase stambenih zajednica, a taj novac je namenjen za investiciono održavanje i plaćanje hitnih popravki. Na tu pojavu upozorilo je Udruženje profesionalnih licenciranih upravnika Novog Sada, a na problem su ukazali i pojedini građani, koji su se obratili ovom udruženju.
Ističući da mnogi stanari i ne znaju da neki nesavesni profesionalni upravnici iz investicionog fonda, s posebnog računa zgrade na kome se prikuplja novac kako bi se platile hitne popravke ili nabavke, namiruju troškove svog angažovanja, mr Nebojša Berak, predsednik pomenutog udruženja, o tome je obavestio Privrednu komoru Srbije, koja je nadležna za rad profesionalnih upravnika, i Ministarstvo za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu.
Fond za investiciono održavanje, prema Berakovim rečima, strogo je namenski, pa profesionalni upravnik nema pravo da iz njega naplati svoje usluge. On navodi slučaj u zgradi u Ulici Kornelija Stankovića. Pojedini stanari su im, kako kaže, ukazali da je profesionalni upravnik troškove za svoj angažman naplatio od novca koji su uplaćivali u fond za investiciono održavanje, namenjen za popravku krova.
- Za svoje usluge profesionalni upravnici naplaćuju celokupan iznos od svih stanara i ne žele da se bave time ko je platio a ko nije - ističe Berak. - Ukoliko određeni broj stanara ne plati račun objedinjene naplate, u stambenom fondu će biti manje novca, ali to neke profesionalne upravnike ne sprečava da naplate pun iznos za svoj rad i uzmu novac koji služi za hitne popravke.
Udruženje profesionalnih licenciranih upravnika zato traži da se uvede red i da se poštuje novac građana, kao i da se ubrza registrovanje stambenih zajednica.
- Vlasnici u zgradama sa više stanova, za angažman profesionalnog upravnika plaćaju mesečnu naknadu u iznosu od 250 do 300 dinara - kaže Berak. - Ukoliko u objektu ima manje od šest stanova, onda ih to košta 500 dinara.