Atraktivna i zahtevna deonica na južnom kraku Koridora 10, dužine 26 kilometara, podeljena je na šest delova. Na sredini trase, radovi su završeni a put obeležen. U zahtevnijem delu, od Grdelice do tunela Predejane, bilo je problema sa klizištima. U toku je stabilizacija kosine, zaštita se radi geotehničkim sidrima.
- Rađena su nova istraživanja, nov projekat i sve je to iziskivalo neko vreme, ali se nekako borimo sa tim i polako se nazire kraj - napominje Radenko Ilić iz firme Azvi koja je izvođač radova.
Da bi južni krak Koridora 10 bio završen u propisanim rokovima, Koridori Srbije i Svetska banka angažovali su ekspertski tim koji će predložiti projektno-tehnička rešenja za stabilizaciju svih kosina u Grdeličkoj klisuri.
- Veliki izazov sa tehničke i građevinske struke, borimo se sa prirodom, neke stvari ne mogu da se predvide. Sad su pripremni radovi za bušenje dodatnih šipova, pa će time stabilizacija kosine biti završena - objašnjava Danijel Maljenović iz firme Trace koja je takođe jedan od izvođača radova.
Građevinski izazovi su i dva tunela, dve petlje, 33 mosta ukupne dužine oko šest kilometara.
Srednja dužina tunela „Predejane" je jedan kilometar. Građevinski radovi su završeni, ostaje da se instalira protivpožarni sistem, ventilacija, saobraćajna signalizacija.
U tunelu „Manajle", najdužem putnom tunelu u zemlji, ravna se teren i sređuju propusti za vodu.
Dalje ka Vladičinom Hanu je u toku asfaltiranje. Na toj deonici je delimično ili potpuno završen asfalt na 90 odsto trase.
- Specifičnost Grdeličke klisure je što ovih 26,3 kilometara auto-puta predstavljaju integralnu celinu i nijednu od deonica nije moguće pustiti u saobraćaj zasebno, i rok za završetak poslednje od njih određuje i datum završetka - navodi Leonid Vuković, zamenik šefa projekta Jug „Koridori Srbije".
U Mominom kamenu je miniranje završeno, postavljeni su i potporni zidovi i mreže.
Na najvišim mostovima kod Vladičinog Hana rade se ivičnjaci, hidroizolacija, elementi za odvodnjavanje.