Kompletna rekonstrukcija deonice državnog puta od Sremskoh Karlovaca do Banstola, dužine 6,8 kilometara, počela je danas (23.04.2018) i ukoliko sve bude išlo po planu biće završena u narednih 150 dana. U ovaj važni infrastrukturni projekat biće uloženo 238,5 miliona dinara.
- Ova saobraćajnica od Banstola do Sremskih Karlovaca jedna je od najlošijih, ako se imaju u vidu savremeni putni standardi - rekao je predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović podsetivši da je taj takozvani „stari put" između Beograda i Novog Sada izgrađen još pre 80 godina.
On je najavio da je će paralelno sa tim radovima Pokrajinska vlada i Uprava za kapitalna ulaganja, sopstvenim sredstvima, u narednih nekoliko nedelja početi i obnovu puta od Banstola do hotela „Norcev" prema Iriškom vencu.
- To će zajedno sa ovom deonicom činiti jedan veliki rekonstruisani saobraćajni prsten na Fruškoj gori, značajan za turizam i druge aktivnosti - istakao je Mirović i podsetio da je lane rekonstruisano tri kilometra te deonice, koja se pruža fruškogorskim grebenom.
Rekonstrukcija oba ta puta omogućiće bolju povezanost opština Inđije i Iriga i bezbedniji prilaz ka izletištima i manastirima Fruške gore.
Mirović je naveo još nekoliko važnih kapitalnih projekta koji će biti realizovani u pokrajini u predstojećem periodu, poput izgradnje tunela kod Čortanovaca na pruzi Beograd-Novi Sad, jednog od najsloženijih građevinskih poduhvata, koji bi trebalo da bude završen za tri do četiri godine.
- Ove godine počinje i priprema projektne dokumentacije za gradnju biciklističke staze od Novog Sada do Beograda, na ovoj putnoj trasi. Biće nastavljeni radovi na fruškogorskom Grebenskom putu i ka zapadnoj strani a planiramo i velike radove na obnovi Sremskih Karlovaca - dodao je predsednik Pokrajinske vlade.
Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Imre Kern istakao je nizprojekata koji su važni za privlačenje investicija i razvoj turizma, kao što su rekonstrukcija pruge Beograd-Budimpešta, izgradnja saobraćajnice „vojvođansko P“, odnosno brzog puta između Novog Sada i Zrenjanina i od Zrenjanina do Beograda. U poodmakloj fazi je i izrada projektne dokumentacije za put Novi Sad-Ruma, sa tunelom kroz Frušku goru.
Tom deonicom „starog novosadskog puta", preko prevoja Banstol, dnevno prođe više od 5.300 vozila. Radoviće se odvijati po fazama, uz naizmenično propuštanje saobraćaja u oba smera, tako da će biti potrebno dodatno strpljenje vozača. - Put će biti proširen za najmanje metar, u zavisnosti od terena - navode u Putevima Srbije.