Most na deonici Koridora 11 od Surčina do Obrenovca, jedinstven po činjenici da će premostiti dve reke - Savu i Kolubaru, uveliko dobija svoje obrise. U konstrukciju dugu 1,8 kilometara već je ugrađeno 40.000 kubika betona, pobijeno je 427 šipova, a urađeni su i svi stubovi na kopnu i nekoliko njih u vodi.
Radovi na mostu su počeli u maju prošle godine, a impozantna građevina uveliko napreduje. Oko 220 radnika kineske firme China Communications Construction Company svakodnevno radi i na levoj i na desnoj obali Save, ali i u reci.
- Sa radovima na rečnim stubovima smo ispred planiranog datuma jer nam je vreme išlo naruku, ali ne znamo šta će biti na proleće - priča Marko Vučković, zadužen za glavni nadzor JP Putevi Srbije. - Dinamiku radova pratimo, imamo građevinske dozvole za most i jednu deonicu auto-puta. Ipak, potrebno je da Ministarstvo izda još dve dozvole za Baričku petlju i petlju kod Surčina. Imamo dosta posla, a čekamo jedan papir.
Neimari trenutno rade na prilaznim konstrukcijama mosta, ali i na pomoćnoj konstrukciji za glavni raspon. Kada to završe, započeće najkomplikovaniji deo posla, jer će tada u reci betonirati 20 segmenata mosta s jedne i druge strane.
- U novembru i decembru sagradili smo dva ključna rečna stuba, bitna za glavni raspon. U njih je ugrađeno 19 šipova prečnika dva metra. Bila je to komplikovana „operacija" jer su rađeni zajednički temelji stubova za dve konstrukcije, a samo u njihovo betoniranje ugrađeno je 2.100 kubika betona! Taj posao rađen je 33 sata bez prestanka! Zanimljivo je i to što smo ugradili poseban tip cementa. Naime, u ovoj fazi beton dostiže visoku temperaturu, a ovim posebnim cementom sprečavili smo brzo hlađenje da ne bi došlo do oštećenja - objašnjava sagovornik Novosti.
Urađena su i dva nosača na prilaznim konstrukcijama mosta sa obrenovačke i sa surčinske strane, a još jedan bi trebalo da se završi ovih dana. Sistem skele i oplate, težak 770 tona, napravljen je sa obe strane ćuprije, pa omogućava radnicima da paralelno rade na prilaznim konstrukcijama mosta sa obe strane reke. Za jedno „polje" dugo 30 metara, odnosno da bi prespojili razmak od jednog do drugog stuba, potrebno im je 30 dana.
- Ovo je veliki posao i svaki segment mora biti planiran do tančina i nekoliko puta preračunat, da bi sve bilo u milimetar - objašnjava Marko Vučković. - Most ima 27 stubova i 30 konstrukcija, odnosno „polja". Pri izgradnji svakog od njih obavlja se test opterećenja da se vidi kako će se konstrukcija ponašati kada se nanesu beton i armatura. Potrebno je predvideti deformaciju mosta i preduprediti je tako što ćemo konstrukciju nadvisiti. Pa, kad se opterećenje nanese, ona neće biti deformisana već u ravni, kako i treba da bude.