Obnavlja se železnička mreža u Vojvodini

18.01.2018. | Đuro Vukelić | RTV

Decenijama je lokalna železnička mreža ukidana zbog nerentabilnosti i nemara. Srbija se, međutim poslednjih godina vraća železnici kroz modernizaciju magistralnih pružnih koridora ali i lokalnih pruga. Pomoćnik generalnog direktora kompanije Infrastruktura železnice Srbije za održavanje železničke infrastrukture Milan Šegan objašnjava koji su pravci prioritetni u revitalizaciji lokalne železničke mreže u Vojvodini.

- Prioritet za održavanje železničke infrastrukture na mreži pruga Vojvodine su: Pančevo, Zrenjanin, Kikinda, Orlovat, Rimski Šančevi, Novi Sad; zatim stanica Kikinda, kolosek kod stanice Kikinda prema MSK Kikinda i pruga Ruma-Šabac-Bracina-Zvornik - kaže Šegan.

On dodaje da je u ovoj godini planirano da se na pruzi Pančevo-Zrenjanin-Kikinda rekonstruišu deonice: od Kačareva do Uzdina (30 km), od Orlovata do Zrenjanin fabrike (20 km) i od Kumana do Banatskog Miloševa (28 km).

- Takođe, predviđeno je da se rekonstruišu koloseci u stanici Kikinda, kao i kolosek koji se odvaja iz stanice Kikinda prema MSK Kikinda, a planirano je i da se urade dve deonice na pruzi Ruma-Šabac-Bracina-Zvornik - kaže Šegan.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

On ističe da je krajem prošle godine započet rad na pruzi Novi Sad-Rimski Šančevi-Titel-Orlovat, te da su radovi stigli do stanice Kać.

- Nameravamo da ove godine nastavimo radove, sa posebnim akcentom na gornji stroj pruge, kako bismo povećali brzinu vozova, a time putnički saobraćaj doveli u pristojno stanje u pogledu funkcionisanja, kao i vremena vožnje putničkih vozova - naglašava Šegan.

- Sve navedene radove planiramo da finansiramo novcem koji dobijemo od operatera koji koriste železničku infrastrukturu, tj. iz sopstvenih izvora - kaže Šegan i dodaje da je za održavanje železničke infrastrukture za ovu godinu izdvojeno oko dve milijarde dinara.

- Kada je reč o saradnji sa lokalnim samoupravama, ona se ogleda u pronalaženju udela za zajedničko učestvovanje u: poboljšanju železničke infrastrukture lokalnog karaktera, podizanje nivoa bezbednosti putnih prelaza (automatizacija prelaza), asfaltiranje i dovođenje u funkcionalno stanje ukrštanja puteva i pruge - kaže Šegan.

- Dobar je primer Subotica, gde smo prošle godine automatizovali jedan putni prelaz, a za ovu godinu su planirani još dva takva prelaza, uz zajedničko ulaganje Grada Subotice i Infrastruktura železnice Srbije - kaže Šegan i dodaje da je to model za saradnju sa svim lokalnim samoupravama.

On ističe da je veoma značajna saradnja sa lokalnim samoupravama jer one sa potrebama stanovništva i privrede ukazuju na značaj lokalnih pruga.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...