Taman kada se očekivalo da će biti potražen partner za gradnju mosta koji će spojiti dve obale Boke Kotorske, i koji će skratiti put oko zaliva za tridesetak kilometara, kao i zameniti trajekte koji decenijama prevoze putnike, javila se dilema: da li graditi taj objekat ili ne.
Razlog je u Unesku, na čijoj listi zaštićene baštine je grad Kotor, ali i obala „neveste Jadrana". Smatraju da bi most ugrozio ambijentalni izgled ovog područja.
Pojedinci u Boki, smatraju da treba biti oprezan i „videti“ i druge mogućnosti. Tako bivša gradonačelnica Kotora Maja Ćatović ističe da bi trebalo razmotriti mogućnost izgradnje tunela ispod mora kojim bi se spojile hercegnovska i tivatska strana, na za to najpogodnijem mestu.
Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)
Osman Nurković, ministar saobraćaja u Vladi Crne Gore kaže da je prevoz trajektima između Lepetana i Kamenara „usko grlo", naročito tokom turističke sezone. On smatra da je most moguće izgraditi tako da ispod njega u kotorski zaliv mogu da uplovljavaju i najveći brodovi. On je naglasio da će se podrobno razmotriti mišljenja Uneska kako se ne bi dogodilo da zbog mosta ova organizacija briše sa svoje liste ovo područje.
Izgradnja mosta, o kojem se priča već tri decenije, bi koštala nekoliko stotina miliona evra. Za „projekat veka", za koji su svojevremeno Slovenci uradili projekat, zainteresovani su strani partneri. No, da li će i kada biti raspisan tender za eventualni most, ili će se pak Crna Gora odlučiti za tunel, ostaje da se vidi.