Posle sedam godina od početka izgradnje Obilaznice oko Dimitrovgrada, ova moderna saobraćajnica, koja je deo istočnog kraka Koridora 10, konačno će biti završena. Ova deonica duga je 8,67 kilometara i veći deo je pušten u saobraćaj polovinom septembra. Preostali radovi, 750 metara leve trake i oko 900 metara desne, kod kosine Gradinje su u završnoj fazi, pa majstori ovih dana izlivaju asfalt na poslednjem kilometru puta. U Koridorima Srbije kažu da će, kao što je i najavio v. d. direktora Zoran Babić, prilikom posete gradilištu u oktobru, posao biti završen do kraja decembra.
Po projektu, neimarima se na ovom delu puta na sredini trase isprečilo brdo, sa kojeg je morao biti uklonjen deo u dubini od oko 30 metara. Prethodnih meseci je izminirano, iskopano i odveženo oko milion kubnih metara stenske mase. Kosina će biti obezbeđena zaštitnom mrežom i uklopljena u ambijentalnu celinu. Biće izgrađen i zid iza kojeg će biti zasađeno zelenilo.
- Do vikenda će biti postavljen završni sloj asfalta u dužini od 320 metara u levom poluprofilu, dok se u desnoj traci postavlja cementna stabilizacija u dužini od 250 metara - navode u Koridorima. - U toku je i postavljanje odbojnih ograda kod Gradinja.
Obilaznica oko Dimitrovgrada jedna je od „najsporijih" deonica na srpskim koridorima, jer se osam kilometara puta gradi sedam godina. Posle bankrota austrijske Alpine i raskida ugovora sa bugarskom kompanijom Trace, ni grčki Aktor nije uspeo da završi posao u roku koji je ugovorio. Planirano je da se radovi okončaju 21. marta, ali zbog finansijskih problema sa kojima se suočila grčka kompanija, čiji računi su bili u blokadi godinu i po dana rok je ponovo probijen. Ovih dana će, konačno, kako najavljuju iz Koridora biti stavljena tačka na ovaj projekat.
Istočni krak Koridora 10, od Niša do granice sa Bugarskom, dug je oko 86,9 kilometara. Sa završetkom obilaznice, do kompletiranja ove trase preostaju još radovi na oko osam kilometara na deonici od Staničenja do Pirota, kao i oko 12 kilometara od tunela Bancarevo do Crvene Reke.