Izgradnja logističkog centra u Pirotu sa intermodalnim terminalom sve je izvesnija. U toku je konkurs za izradu projektne dokumentacije budućeg logističkog čvorišta u pirotskoj Slobodnoj zoni, koji će povećati aktivnosti i konkurentnost Republike Srbije u tranzitnim tokovima robe.
Republika Srbija, kako je navedeno u dokumentaciji koju je objavio Grad, zauzima centralno mesto u Jugoistočnoj Evropi na kome se ukrštaju značajni transprortni koridori (Koridor 10 i Koridor 7 - reka Dunav), a prema državnim i lokalnim strategijama i planovima, predviđena je izgradnja jednog intermodalnog terminala u Pirotu u okviru Slobodne zone, kao dela logističkog centra.
Izgradnja intermodalnog terminala u Pirotu, doprinela bi mobilnosti tereta, efikasnijoj primeni transportnih sredstava, kvalitetu logističkih i pratećih usluga, povećanju aktivnosti i konkurentnosti Republike Srbije u tranzitnim tokovima robe, uz bolje korišćenje domaćih resursa i smanjenje troškova transporta tereta i uticaja drumskih vozila na životnu sredinu i korišćenje železničkog transporta kao jeftinijeg i ekološki prihvatljivijeg.
Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)
U I fazi, predloženo rešenje trebalo bi da omogući prijem i otpremu 1 intermodalnog voza i pretovar najmanje 100 kontejnera na dan, kao i prijem i otpremu 100 drumskih teretnih vozila, sa odgovarajućim brojem parking mesta za čekanje na rad.
U II fazi trebalo bi planirati proširenje terminala, odnosno, produžetak koloseka i saobraćajnih i skladišnih traka i formiranje intermodalnog terminala prolaznog tipa, a u konačnoj fazi, kransku stazu i portalni kran iznad pretovarnih koloseka i pretovarne saobraćajne trake.
Vrednost ove investicije trebalo bi da iznosi oko 13 mil EUR, dok je za izgradnju terminala i nabavku opreme potrebno najmanje dve godine. Ko će upravljati centrom, trebalo bi da bude poznato nakon izgradnje, a kao interesenti su se pominjale i Železnice Srbije.
Rok za projektante je 26. decembar.
Panirana lokacija intermodalnog terminala, u okviru Slobodne zone Pirot, ima povoljan strateški položaj, u blizini auto-puta i neposredno uz železničku prugu, na potezu Niš - državna granica sa Bugarskom, koji je deo Koridora 10, krak C i udaljena je svega 30 km od graničnog prelaza Gradina, koji je jedan od najznačajnijih i najfrekventnijih graničnih prelaza u Republici Srbiji.