Prostorni plan infrastrukturnog koridora od Beograda do Kelebije predviđa uređenu železničku mrežu

13.11.2017. | eKapija

Restrukturiranje železničkog sektora u različitoj dinamici zahvata zemlje Jugoistočne Evrope. Kako objašnjavaju u Saobraćajnom institutu CIP, promene ovog tipa, kada su u pitanju železnice kao sistem, sprovode se sinhronizovano na širem području i trebalo bi da omoguće realizaciju prvog dela velikog projekta - modernizacije pruge od Budimpešte do Beograda.

Upravo sa tim ciljem, CIP je izradio Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd - Subotica - državna granica (Kelebija), koji je utvrđen Uredbom Vlade Republike Srbije u aprilu 2017. godine.

Prostornim planom, koji je žiri 26. Međunarodnog salona urbanizma u Nišu nagradio drugom nagradom u kategoriji regionalnih i prostornih planova područja posebne namene, u celini je obuhvaćen infrastrukturni koridor pruge od Beograda do državne granice. Okvirna granica obuhvata delove područja grada Beograda, Novog Sada i Subotice i opština Bačka Topola, Vrbas, Inđija, Mali Iđoš, Sremski Karlovci i Stara Pazova.

- Cilj Plana je realizacija projekta izgradnje, modernizacije i rekonstrukcije pruge na deonici Beograd - Novi Sad i provera strateški utvrđene trase pruge na deonici Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija), uz rešavanje potencijalnih konflikata u prostoru i ostvarivanje pozitivnih efekata uticaja infrastrukturnog koridora - navode iz CIP-a i dodaju da će se planiranje, korišćenje, uređenje i zaštita prostora železničke pruge zasnivati na principima unapređenja i povećanja kvaliteta i kvantiteta železničkog saobraćaja i infrastrukture, korišćenja povoljnog geografskog i saobraćajnog položaja Republike Srbije i bržeg napretka u integraciji u okruženje.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

Dugoročni cilj razvoja železničke mreže je da magistralne pruge Republike Srbije, kao deo Koridora 10 i deo prioritetnih pravaca jugoistočne Evrope, budu kvalitetne dvokolosečne pruge, osposobljene za mešovit putnički i teretni saobraćaj, brzine do 200 km/h i kombinovani prevoz.

Planom se tako, posebno ističe razvoj pruge za navedene brzine i proširenje postojećeg infrastrukturnog koridora koji čine tri karakteristične deonice. To su, navode u CIP-u: Beograd - Stara Pazova, gde je urađena detaljna razrada sa elementima za direktno sprovođenje; Stara Pazova - Novi Sad, za koju su usklađena postojeća rešenja, i Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija), gde je napravljen strateški plan sa elementima i smernicama za dalju razradu.

Iz CIP-a najavljuju da predstoji i detaljna razrada deonice Novi Sad - Subotica, koja će biti izrađivana paralelno sa izradom tehničke dokumentacije koju priprema Saobraćajni institut.

- Infrastrukturni koridor železničke pruge predstavlja linijski infrastrukturni sistem. Shodno tome, Plan akcentuje tehnička rešenja koja predstavljaju osnov za tretiranje ostalih planskih postavki, odnosno delova Plana koji se bave konfliktima u prostoru, uticajima posebne namene, rešenjima, prioritetima... - ističu iz CIP-a.

Visoki tehnički standardi, na kojima se insistira, uslov su i koji je EU postavila za Panevropsku železničku mrežu, kako bi se obezbedila konkurentnost železničkog sektora.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...