Projektovanje i izgradnja dela auto-puta od Preljine do Požege koštaće oko 450 miliona evra. Vlada Srbije je juče (09.11.2017) usvojila zaključak za komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji ove deonice na Koridoru 11. Njega su potpisali javno preduzeće Putevi Srbije i kineska kompanija China Communications Construction Company Ltd.
Ugovor se odnosi na projektovanje i izvođenje radova i isporuku opreme, materijala i delova sa rokom za izvođenje radova od 36 meseci, u koji nije uključen period izrade i usvajanja projektne dokumentacije.
Posebna specifičnost ovog komercijalnog ugovora vezana je za njegovo stupanje na snagu. Ugovor će postati efektivan stupanjem na snagu Ugovora o finansiranju projekta kroz odobravanje Republici Srbiji dugoročnog kredita od kineske Eksport-Import banke.
Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)
Usluge i radovi se odnose na izgradnju 30,9 kilometara auto-puta u punom profilu sa pripadajućim inženjerskim objektima, petljama, tunelima i mostovima. Karakteristično za ovu deonicu je što prolazi kroz veoma težak geografski teren, jer će gotovo trećinu trase činiti mostovi i tuneli.
Cilj potpisivanja komercijalnog ugovora je definisanje načina finansiranja izgradnje ovog dela auto-puta, kako bi se omogućio kompletan završetak projekta „Beograd - Južni Jadran", ukupne dužine 258 kilometara.
Memorandum o razumevanju o saradnji na projektu „Beograd - Južni Jadran", potpisan je u Pekingu, tokom održavanja Foruma „Pojas i put" u maju ove godine.
Deo auto-puta od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara. Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela „Laz" od 1.750 metara. Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara, a na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.