Magistralni put između Kragujevca i Batočine, iako se gradi duže od decenije, neće biti završen ni ove godine. Deo kod Nikšićkog brda od oko tri i po kilometra će biti pušten u probni rad narednih dana.
Kada bi se sabrali svi kilometri sa deonica koje su proteklih godina puštane u saobraćaj i po nekoliko puta, ispalo bi da između Batočine i Kragujevca ima više od 50 kilometara. A ima ih svega 24 i grade se duže od decenije. Asfalt bi na celu trasu koja Kragujevac povezuje sa Koridorom 10 trebalo da se izlije tokom sledeće godine, ali i taj rok danas deluje previše optimistično.
Za preostalo parče puta kroz Batočinu još nije nacrtan ni projekat, a nije okončana ni eksproprijacija!? S druge strane, deo od oko 3,5 kilometara koji je završen, kod Nikšićkog brda nije pušten u saobraćaj, jer Putevi Srbije nisu na vreme Ministarstvu građevinarstva dostavili potpunu dokumentaciju za traženu izmenu rešenja o građevinskoj dozvoli.
Direktor Puteva, Zoran Drobnjak, za Novosti kaže da će ovaj deo biti pušten ovih dana i napominje da će to biti probni period.
- Bio sam u ministarstvu i dogovorili smo se da na godinu dana otvorimo taj deo puta, a dozvole možemo dobiti tek kada se okonča i saobraćajnica kroz Batočinu - objašnjava Drobnjak. - Preostala je još eksproprijacija nekih 11 parcela u toj opštini. Bilo je dosta problema, jer je izgradnja ove deonice početa iz Nacionalnog investicionog plana, potom je sve prebačeno na Ministarstvo privrede. Tako se dogodilo da do danas nije otkupljeno zemljište ni na jednom delu trase. Pružićemo svu pomoć opštini Batočina da to što pre završimo.
Da bi se auto-put od Kragujevca do Batočine spojio sa Koridorom 10 ostaje još pet kilometara ovog puta kroz Batočinu.
Prema rečima Zdravka Mladenovića, predsednika ove opštine, za tu deonicu se radi planska dokumentacija.
- Ostalo je da se reše imovinski odnosi na mestu gde je planirana izgradnja kružnog toka na samom ulazu u Batočinu - navodi Mladenović. - Nadamo se da ćemo to ubrzo rešiti, a sve ostalo je manje-više u redu. Očekujemo da bi kompletni radovi trebalo da budu završeni tokom naredne godine.
Gradnja ove važne saobraćajnice započeta je još 2004. godine, mada se priča o njoj i povezivanju Kragujevca sa Koridorom 10 provlači više od tri decenije.