Posle mnogih problema sa izvođačima radova koji uglavnom nisu poštovali ugovorene rokove raskida ugovora i menjanja projekta, radovi na istočnom kraku Koridora 10 od Niša do srpsko-bugarske granice na pojedinim deonicama ulaze u završnu fazu. Uz poštovanje preporuka za rad na visokim temperaturama, na gradilištima se radi od jutra do mraka.
Kada se u jeku građevinske sezone na terenu pomešaju vrelina tek postavljenog asfalta i julsko sunce, termometri na otvorenom beleže rekorde. Naši radnici koje su stranci angažovali na Koridoru kažu da je najvažnije da posla ima, a da su na vrućinu, tvrde, odavno navikli.
Temperatura asfalta je, kažu, od 170 do 180 stepeni, ali se radi punom parom da se Koridor što pre završi.
Najteži deo posla ovih dana je miniranje brda Gradinje blizu granice, gde se radi obilaznica kod Dimitrovgrada. Završavaju se i mostovi - ka istoku će ih biti osamdeset pet.
Slika. Radovi na Koridoru 10 (screenshot RTS, Dragana Sotirovski)
U narednih mesec dana u saobraćaj bi trebalo da bude puštena i deonica istočnog kraka Koridora 10 od Pirota do Dimitrovgrada. Biće duga 30,5 kilometara. Uveliko se završavaju radovi i na obilaznici oko Dimitrovgrada, kao i opremanje dva tunela kod tog grada.
- Preko Svetske banke angažovali smo konsultanta koji nam prenosi iskustva sa opremanja tunela u svetu. Opremanje tunela i organizacija upravljanja saobraćajem na ovom delu Koridora je samo deo inteligentnog upravljanja saobraćajem na auto-putevima u Srbiji - objašnjava Dušan Mijuk, šef projekta Istok Koridora Srbije.
Pirot i Dimitrovgrad imaće dva izlaza sa auto-puta, Bela Palanka je dobila jedan, a desatak kilometara ispred granice biće naplatna rampa.
- Pirot će biti bliži centrima kao što su Beograd i Sofija. Investitori iz Pirota će biti bliže Evropi i mi ćemo imati mnogo veće potencijale za razvoj. Koridor znači razvoj za svaki grad, pa i za Pirot - smatra gradonačelnik Pirota Vladan Vasić.
Kada istočni krak Koridora 10 bude završen, vozači će od Niša do granice sa Bugarskom stizati za manje od sata.