Projektanti Instituta CIP iscrtali su trasu auto-puta od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom. Taj deo Koridora 11 biće tema razgovora premijera Aleksandra Vučića i kineskih kompanija zainteresovanih za njegovu izgradnju ili kroz kredite ili uzimanjem koncesije. Projekat je vredan oko milijardu i šeststotina miliona evra. Pravac preko Sjenice je kraći 40 kilometra i jeftniji za 500 miliona evra.
Usvojena trasa auto-puta Požega–Ivanjica–Boljare duga je 107 kilometara i projektovana je za brzine od 100 i 120 kilometara na čas.
- Očekujem da će se srpski vrh predvođen premijerom i ministarkom Zoranom Mihajlović 15. maja u Kini dogovoriti oko ugovaranja sa kineskom korporacijom o izgradnji ove deonice - kaže Milutin Ignjatović, direktor CIP-a.
Trasa budućeg auto-puta prema Crnoj Gori, koja vodi od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, izuzetno je zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će biti dugi gotovo 20 kilometara. Osim toga, projektovan je i 51 tunel, a njihova dužina će biti oko 27 kilometara.
- Čak 40 do 43 odsto trase je pod konstrukcijama, biće zahtevna trasa, ukoliko se napadne sa više frontova, to može da se uradi za četiri do pet godina - kaže projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević.
Deo auto-puta od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara.
Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela „Laz" od 1.750 metara.
Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara, a na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.