Prvog aprila počeli su radovi na rekonstrukciji južnog kraka Beogradskog železničkog čvora, odnosno na 7.5 kilometara dugoj deonici Rasputnica G-Rakovica-Resnik. Ova trasa deo je magistralne pruge na Koridoru X, Beograd - Mladenovac - Niš i predstavlja jednu od prioritetnih deonica na ovom međunarodnom koridoru. Poslednji veliki radovi na ovom delu izvedeni su 1988. godine, kada je u saobraćaj puštena modernizovana dvokolosečna i elektifikovana pruga. Proteže se od Rasputnice G (kod depoa u Topčideru) do Resnika, obuhvatajući stanicu u Rakovici i stajališta u Kneževcu i Kijevu. Južni prilazi Beogradu predstavljaju najvažniji projekat rekonstrukcije, a njegova obnova značajno će doprineti skraćenju putovanja i efikasnosti transporta u okviru Beogradskog železničkog čvora.
Rekonstrukcija obuhvata radove na levom i desnom koloseku otvorene pruge, radove na prolaznim kolosecima u stanici Rakovica (koloseci 4 i 5), kao i prvih pet koloseka u stanici Resnik. Predviđena je zamena svih postojećih skretnica u stanici Rakovica (19 skretnica), zamena skretnica na prvih pet koloseka u stanici Resnik (20 postojećih skretnica i 5 novih), kao i zamena skretnica u Rasputnici G i Rasputnici A (7 postojećih i 2 nove skretnice). Na donjem stroju biće zamenjen postojeći trup pruge, uz primenu geotekstila i geomreže, zamenu materijala i novi sloj tampona debljine 30 cm. Projektom se uređuju 4 putna prelaza na ovoj deonici sa kolovoznom konstrukcijom od gumenih panela.
Najvažniji radovi na stanicama i stajalištima odnose se na prilagođavanje putničkih perona u stanici Rakovica na visinu od 55cm, čime će i ova stanica biti spremna da prima niskopodne vozove. Trenutna visina perona u stanici Rakovica viša je od norme, što je posebno stvaralo probleme nakon kupovine novih „Stadler“ elekrovozova. Predviđeno je „spuštanje” tri perona u Rakovici, izgradnja tri nova perona u Resniku, dva u Kijevu i jedan novi peron u Kneževcu. Jedino stanica u Rakovici ima peronske nadstrešnice, tako da će nakon rekonstrukcije i ostala putnička stajališta biti zaštićena. U Resniku je planirana i manja dogradnja stanične zgrade, kao i izgradnja grupe koloseka i objekta sa garažom za ekipu za hitne intervencije.
Ukupno, tokom rekonstrukcije biće zamenjeno oko 17 kilometara koloseka, položene 53 nove skretnice, uz 46.000 kubika novog tucanika i preko 7000 metara novih drenažnih cevi. Obnova deonice Rasputnica G-Rakovica-Resnik vredna je 23.7 miliona evra, projekat rekonstrukcije izradio je Saobraćajni institut CIP, a posao izvođača je dodeljen kineskoj kompaniji CCECC (China civil engineering construction corporation). Rok za završetak svih radova je mart naredne godine.