Francuzi, Austrijanci i Poljaci su ušli u trku za postavljanje šina na Mostu na Adi - posao vredan oko 15 miliona evra.
Javno otvaranje ponuda za izvođenje tramvajske pruge preko Mosta na Adi održano je u prostorijama Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Članovi komisije su konstatovali da su na tender pristigle tri ponude: francuske firme Colas rail, austrijskog Strabaga i poljskog Zue S.A..
Francuzi su, kako se saznaje, u poslednji čas poslali par izmena kojima su ponudili i popust od osam odsto, što je spustilo cenu na 1.655.633.479 dinara. Oni bi ukoliko dobiju posao kao podizvođača angažovali domaću firmu Ratko Mitrović.
Slika. Most na Adi sa tramvajskim šinama (foto: Promo, preuzeto sa www.blic.rs)
Austrijski Strabag, koji je u Srbiji angažovan na nekoliko velikih gradilišta, kovertirao je ponudu od 1.706.196.795 dinara, sa rokom za završavanje radova do 420 dana. Konačno, firma Zue S.A., sa predstavništvom u Poljskoj, spustila je za dva posto svoju ponudu, koja sada iznosi 2,23 milijarde dinara.
Podsetimo, Most na Adi je otvoren prvog dana 2012. godine, ali ni do dan-danas na njemu nisu postavljene šine za tramvajski saobraćaj, a od metroa preko ove saobraćajnice se odustalo.
Rok za završetak je 420 dana od trenutka uvođenja firme na gradilište. Kako bi u najboljem slučaju radovi mogli da počnu u aprilu ili maju ove godine (ako ne bude bilo žalbi), prvi tramvaji preko Mosta na Adi sigurno neće preći pre leta 2018. godine.