Izgradnja mosta blizanca na Savi kod Ostružnice, u sastavu obilaznice oko Beograda počela je sa višemesečnim zakašnjenjem, i to se vidi na gradilištu. Od nove mostovske konstrukcije zasada se tek naziru konture nosećih stubova na desnoj obali reke. Urađeni su iskopi za buduće betonske nosače iz kojih viri gvozdena armatura, ali mostadžije imaju još mnogo posla - čak tri četvrtine radova ostalo je neimarima da obave do kraja 2017.
Na zvaničnom otvaranju gradilišta, početkom godine, Zorana Mihajlović, ministarka za građevinu, saobraćaj i infrastrukturu, najavila je da će na ovom projektu biti angažovano 10 domaćih kompanija, kao i da će svakog dana raditi više od 200 radnika na gradnji mosta, a kasnije i oko 350. Međutim, ovih dana u zoni radova radnici mogu da se pobroje na prstima dve ruke. U januaru će biti godina od zvaničnog početka radova, a, kako je predviđeno da posao traje 790 dana, i izgradnja bi trebalo da je blizu polovine. Međutim, izvođač nije uspeo da nadomesti višemesečni zaostatak u poslu, za koji su krivi loši vremenski uslovi.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Na mostu preko reke Save, kod Ostružnice, izvode se radovi na svim konstrukcijama od kojih je sastavljen objekat, izuzev dela preko novog Obrenovačkog puta, gde se početak radova planira za kraj godine - kažu u Putevima Srbije. - U toku je izrada svih delova konstrukcije donjeg stroja betonskog dela mosta. Paralelno se radi na šipovima, glavnim gredama, stubovima i ležišnim gredama, a u pogonima za obradu čelika izrađuju se čelični segmenati mostovske konstrukcije preko reke. Do sada je obavljena četvrtina ugovorenih radova.
U Putevima očekuju da do kraja godine započne izrada rasponske konstrukcije, gornjeg stroja mosta, i to prvo na delu iznad starog Obrenovačkog puta, a zatim i ostatak konstrukcije na desnoj obali, što je planirano da traje tokom cele naredne godine. Tokom 2017, osim radova na betonskoj konstrukciji objekata 8 A, na levoj obali započeće i ostali ugovoreni poslovi.
Most je deo obilaznice oko Beograda, vrednost projekta je 3,57 milijardi dinara, a finansira se iz kredita Evropske investicione banke.
Glavni izvođač radova je konzorcijum na čelu sa Strabagom.