U tunelu „Šarani“ izvode se radovi na ravnanju kolovoza uz pomoć mašina iz Rusije, kako bi se popravile greške nastale pri izvođenju betonskog kolovoza, rekao je šef stručno tehničkog nadzora Radomir Radičević.
On je pojasnio da je reč o setu mašina koji se sastoji od tri mašine, glavna je ona koja vrši grubo skidanje čeličnim noževima, iza nje ide specijalna mašina koja vrši poliranje i na kraju dolazi treća koja radi hrapavljenje kompletnog kolovoza.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Greška se sastojala u tome što je na pojedinim delovima kolovoza, ne na kompletnom kolovozu, došlo do odstupanja od projektom i standardima predviđene ravnosti. Izvođač radova na betonskom kolovozu u tunelima „Šarani“ i „Brđani“ bio je Planum i na njihov teret će biti fakturisani svi dodatni radovi na dovođenju kolovoza na nivo projektom predviđene tolerancije - istakao je Radičević.
On je dodao da će za osam do 10 dana najkasnije tunel „Šarani“ biti urađen, a to znači da mašina radi 1500 kvadrata dnevno u dve smene i tokom vikenda, a odmah po završetku ovog tunela mašina prelazi u „Brđane“.
- Očekujemo da sve bude gotovo do 20. oktobra na obe tunelske cevi, a dužina deonica koje se rade iznosi oko 2,5 kilometra - izjavio je Radičević.
Pomenuti tuneli na deonici Ljig-Preljina Koridora 11 bili su proteklih nedelja u središtu pažnje nakon vesti da su nedovoljno visoki da kroz njih prođe šleper, što su Koridori Srbije demantovali.
Potpredsednica vlade i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je izjavila da „nije problem visina tunela, već korišćenje starih mašina zbog kojih je loše urađena betonska kolovozna podloga i da Planum treba da dopremi novu mašinu koja to treba da popravi - izbrusi beton i skine centimetar podloge i poravna kolovoz.