Najavljivana izgradnja „vazdušnih tramvaja" koji bi spojili obale Save i Dunava tapka u mestu. Ako sve bude po planu, radovi bi trebalo da počnu do kraja 2017. godine.
Ideja da se gondolom spoje Novi Beograd i Košutnjak, odnosno Ušće i Kalemegdan, godinama je bila namera nekoliko garnitura gradske vlasti. Osim bombastičnih najava, konkretna realizacija je izostala. I ova gradska vlast u nekoliko navrata najvljivala je da će se Beograđani voziti u „vazduhu".
- Intenzivno radimo sa JP Skijališta Srbije na detaljima izgradnje dve gondole koje će povezivati Novi Beograd i Košutnjak i Ušće i Kalemegdan - priča Siniša Mali. - Što se tiče prve, usvojili smo Plan detaljne regulacije Ade Ciganlije kojim je planiran upravo deo trase kabinske žičare koja će saobraćati preko Ade Ciganlije. Urađena je i prethodna studija opravdanosti sa idejnim projektom, nakon čega sledi izrada tehničke dokumentacije i izvođenje radova.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Prema rečima gradonačelnika, trenutno je prioritet gondola koja će povezivati Ušće i Kalemegdan, a ukoliko sve bude po planu, do kraja sledeće godine ćemo moći da počnemo da je gradimo.
- Ta gondola će biti sredstvo javnog prevoza, a sigurno će postati i turistička atrakcija. S obzirom na to da trenutno radimo projekat za uređenje parka Ušće, a po uzoru na parkove Gorki u Moskvi i Tivoli u Kopenhagenu - kaže Mali, objašnjavajući kako će pešaci moći da sa Kalemegdana gondolom dođu do parka Ušće, a potom preko Savskog mosta na Savsku promenadu.
Podsećamo, gradski čelnici novembra prošle godine najavili su da će izgradnja prvih stubova žičare od Novog Beograda do Košutnjaka početi krajem 2016. godine.