Koridori Srbije saopštili su da su potpuno neosnovane tvrdnje medija da su dva tunela na deonici Koridora 11 izgrađena po pogrešnim proračunima i neupotrebljivi. Oni u saopštenju navode da su dva tunela na deonici Ljig-Preljina projektovana i izgrađena prema važećim standardima koji obezbeđuju slobodan prostor 4,75 m visine, što omogućava nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila (po međunarodnim standardima maksimalna dozvoljena visina vozila i tereta iznosi 4 m).
- U toku izvođenja radova na sekundarnoj konstrukciji tunela vršena je konstantna geodetska kontrola oplate. Geodetski snimak izvedenih radova ukazuje da su svi radovi izvedeni prema projektnoj dokumentaciji. Odstupanja od projektovanog profila su u granicama dozvoljenih koje propisuje važeća tehnička regulativa - navode u Koridorima.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Kako dodaju, dokaz da je sve u redu je i to što se tokom radova na trasi kroz tunele nesmetano kreće teška mehanizacija, šleperi i vozila sličnog gabarita.
Koridori navode i da Komisija za tehnički pregled vrši kontrolu svih radova i na osnovu preliminarnog izveštaja nema premedbi te vrste za izvedene radove na tunelima.
Što se tiče stepena izgrađenosti deonice, čije je otvaranje pomereno za dva meseca zbog probijanja rokova, Koridori navode da je stepen izvršenja radova 99 procenata i da su u toku završni radovi na tunelima, puštanje u rad i testiranje sistema za automatsko upravljanje saobraćajem u tunelima i na petljama, nakon čega se očekuje puštanje kompletne deonice u saobraćaj.
Asfaltirano je svih 40 kilometara auto-puta u punom profilu, kao i 21 kilometar lokalnih puteva. Na trasi su izgrađene dve petlje: „Takovo“ i „Preljina“, kao i tri odmorišta.
Prosečan broj angažovanih radnika na trasi je od 600 do 1.500 i 348 mašina, navode u Koridorima.