Tunel Karaula, deo budućeg magistralnog puta Sarajevo-Tuzla, biće otvoren do 30. juna. Razlozi probijanja rokova za kompletan završetak radova su opravdani, jer je neophodno na trasama ispred i iza tunela ukupne dužine 1.506 metara deponirati između 150 i 200 hiljada kubika materijala da bi se došlo do faze postavljanja tampona za asfalt.
Tunel koji je od ranije asfaltiran nije u potpunosti opremljen, a sada će se morati tražiti i odgovarajuće saglasnosti u smislu aneksa ugovora za produžetak roka. Takođe, potrebna je i saglasnost „Evropske investicione banke“ (EIB), iz čijeg se kredita finansiraju radovi. U toku su određeni pregovori. Saglasnost mora dati i Vlada Federacije, koja je jednim delom učestvovala u ovom projektu.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Iako se neprekidno radilo tokom cele zime, i u vreme snežnih padavina, danonoćna dinamika realizacije gradnje nije ubrzala skraćivanje puta Sarajevo-Tuzla preko zloglasnog prevoja Karaula za više od tri i po kilometra.
U budućnosti bi se saobraćaj na ovom magistralnom pravcu trebao znatno brže odvijati. Do sada su na usponima eksploatacione brzine bile veoma male, između 35 i 45 kilometara na sat, što je naročito izraženo kod teretnih vozila koja uzrokuju nagomilavanje vozila, smanjuju nivo usluge i utiču na bezbednost u saobraćaju.
Ovaj projekt je deo programa modernizacije puteva 2015-2019. godine u okviru kojeg će biti rekonstruisano ukupno 290 kilometara puta.