U Kostolcu je u toku izgradnja industrijskog koloseka koji treba da se završi do juna uz ulaganje 16 miliona dolara. Reč je o koloseku dužine 21 kilometar, koji će voditi od železničke stanice Stig do termoelektrane Kostolac B. Njegova gradnja deo je prve faze kreditnog aranžmana Srbije i Republike Kine, ukupne vrednosti milijardu i 60 miliona dolara.
Glavni projektant je „Saobraćajni institut CIP“, a radove izvodi konzorcijum „Strabag“ iz Beograda, sa partnerima „Vojvodinaput“ i PZP „Zaječar“.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Novi kolosek obezbediće jeftiniji dovoz krečnjaka do elektrane, koji će se koristiti u procesu odsumporavanja dimnih gasova, čime će se znatno smanjiti zagađenja životne sredine. Njime će se odvoziti i nusproizvodi - gips i pepeo, oko 50.000 tona komadnog uglja dnevno, kao i ugalj za termoelektranu „Morava“ u Svilajncu. Takođe, novim kolosekom prevoziće se i oprema za izgradnju bloka B3 i rudarska mehanizacija do površinskog kopa „Drmno“.
Osim industrijskog koloseka, prva faza kreditnog aranžmana sa Kinom obuhvata već završene revitalizacije blokova B1 i B2, gradnju sistema za odsumporavanje koja je u toku, kao i predstojeću gradnju pristaništa, koje treba da se završi do kraja ove godine.
Radovi druge faze obuhvatiće gradnju novog termo-bloka B3, snage 350 megavata, i proširenje kapaciteta kopa Drmno sa devet na 12 miliona tona uglja godišnje. Sve radove prve i druge faze izvodi kineska kompanija CMEC, sem gradnji koloseka i pristaništa, koje izvode domaće kompanije.
Na industrijskom koloseku, koji će imati 26 pružnih prelaza i 13 skretnica, saobraćaće dva para vozova. U planu je da oni dnevno prevezu oko 2.000 tona različitog tereta.