BAU2025-468X60-BANNER

Uskoro počinju i glavni radovi na auto-putu Bar-Boljare

25.01.2016. | SEEbiz

Intenzivniji radovi na prvoj deonici auto-puta vrlo brzo će početi, saznaju „Vikend novine“ iz više izvora bliskih kineskoj kompaniji „China Road and Bridge Corporation“ (CRBC), koja gradi prvu deonicu.

Kako sada stvari stoje, plan je da se prvo završi najteži dio posla, odnosno da se izgradi most Moračica i probije tunel Vjeternik. Uporedo sa pomenutim radovima, počeće i glavni građevinski radovi na ostalim delovima prve deonice od Uvača do Mateševa.

Ilustracija (www.pixabay.com)

U prilog ovome ide i informacija da je iz Kine nedavno u Crnu Goru došlo još inženjera i projektanata kompanije CRBC, koji će već prisutnom osoblju pomoći u realizaciji ovog projekta. Takođe, očekuje se i dolazak novih mašina, pored onih koje su sredinom prošle godine dopremljene u Crnu Goru, čija vrednost premašuje 50 miliona evra.

Kineska kompanija CRBC dobila je od Ministarstva saobraćaja saglasnost za radove na predusecima tunela Mrke, Vjeternik i Kosman, što je potvrdio i ministar saobraćaja i pomorstva Ivan Brajović.

Izgradnja prve deonice izazovna je i zahtevna kako u projektantskom, tako i u građevinskom smislu. Most Moračica, dužine skoro kilometar, biće jedan od najzahtjevnijih objekata na trasi auto-puta, čiji će noseći stubovi biti visine i do 180 metara, a samim tim i najviši na Balkanu.

Radovi su zvanično počeli 11. maja 2015. godine i moraju biti gotovi do 11. maja 2019.

- Ne želim da govorim o tome da li izvođenje radova kasni ili ne, već o tome da treba da se završe 11. maja 2019. Bio bih zadovoljniji da su kvalitet i brzina rada na projektnoj dokumentaciji brži, ali ćemo videti i procenjivati kašnjenje kada to budemo mogli da procenimo na pravi način – rekao je krajem decembra VN ministar Brajović.

Od 11. maja, kada su počeli radovi na auto-putu, do sada, CRBC je osim na projektovanju, tj. izradi Glavnog projekta, izvodio sledeće: radove na pristupnim putevima, izgradnju kampova za radnike sa svom pratećom infrastrukturom, laboratorija, drobilica, betonskih baza, radionica, platformi za kompresore, skladišta za eksplozive, armiračnice, radove na čišćenju trase, privremenom napajanju, iskope preduseka portala tunela Kosman, Vjeternik, Mrke.

Kada je u pitanju frekventnost, prosečni dnevni, odnosno godišnji saobraćaj na postojećim putevima od Bara do granice sa Srbijom na pojedinim deonicama procenjuje se od 5.100 do 8.300 vozila sa izraženim sezonskim godišnjim intenzitetom koji dostiže i do 20.000 vozila.

Za obezbeđenje zatvorenog sistema naplate putarine predviđena su dva čeona naplatna mesta na auto-putu i to posle tunela Sozina (postojeća naplata u Gluhom dolu), te u Boljarima. Osim ovih, predviđene su i bočne ulivno-izlivne naplatne stanice (BNS) na svim denivelisanim raskrsnicama.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;