Posle pauze zbog loših vremenskih prilika i novogodišnjih i božićnih praznika, nastavljeni su radovi na novom Žeželjevom mostu. Na gradilištu, doduše, još nije svih stotinak radnika, koliko ih je bilo pre praznika, ali se, ipak, ponovo radi.
- Najveći posao sada je čišćenje ostataka rečnog stuba starog mosta, na čijem temelju će biti podignut i rečni stub za novi most. To bi trebalo da bude gotovo do aprila, a da li će i biti, ostaje da se vidi – kaže izvor „Novosti“.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Radovi su, da podsetimo, još u februaru 2011. povereni špansko-italijanskom konzorcijumu „AZVI“, a glavni podizvođač je beogradska „Mostogradnja“. Iako su najkrupniji ostaci starog rečnog stuba očišćeni još pre dve godine, u kesonu dimenzija 40x25 metara ostalo je još mnogo betona.
- On se specijalnom dizalicom montiranom na barži, najpre, razbija, a potom tovari na baržu i odvozi, što ide dosta sporo. Kada se to završi, preostaje šalovanje, armiranje i izlivanje novog stuba – dodaje izvor „Novosti“.
Posla je još mnogo, pa je zato i neizvesno da li će rečni stub biti gotov do aprila. Kada se to konačno desi, sa bačke i sremske obale Dunava će na stubove biti navezena po dva para čeličnih lukova. Dužina jednog para je 180, a visina 34 metra, dok je drugi dug 220, a visok 47 metara. Ukupna težina je 11.000 tona.
Prema planu, navoženje lukova, koje će biti komplikovan ali atraktivan događaj, trebalo bi da se obavi u maju. Novosađani bi tada, najzad, mogli da „u komadu“ vide novi Žeželjev most.
Most je po ugovoru trebalo da bude završen još u novembru 2013, ali je zbog niza problema rok stalno pomeran. Poslednji dogovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom je da se, konačno, to dogodi do novembra.
Lukovi ofarbani
Par lukova na sremskoj obali su završeni još prošle godine i u međuvremenu su ofarbani. Na luku na bačkoj strani montirani su svi elementi, a preostalo je još da deo njih bude i zavaren.
Ugrađeno 9.000 kubika betona
U pet stubova Žeželjevog mosta, uključujući i rečni koji tek treba bude podignut, biće ugrađeno čak 9.000 kubnih metara betona. Da bi bili postojani, biće ojačani sa oko 3.000 tona čelične armature.