Radnici i stručnjaci GIP „Konstruktor“ iz Beograda i IOG Sarajevo su u Gilju izvršili uklapanje i desnog koloseka nove dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin u postojeći kolosek iz pravca Beograda.
- Poslednja tri dana položili smo kolosečnu rešetku i omogućili kretanje mašina, danas radimo na elektrotermičkom zavarivanju šina, ugradnji tučanika, podbijanju koloseka i dizanju na projektovani nivo, što će, koliko sutra biti završeno – izjavio je „Tanjugu“ inženjer „Konstruktora“ na gradilištu Stefan Pavlović.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Reč je o uklapanje i desnog koloseka u postojeći na 140 kilometru međunarodne pruge Beograd-Niš na Koridoru 10, levi kolosek je uklopljen i u saobraćaju je od 9. oktobra, objasnio je Pavlović.
- Ovim se praktično završavaju radovi na dvokolosečnoj pruzi i očekujemo da svi radovi na dvokolosečnoj pruzi budu zavrseni za par dana, a pruga će moći biti puštena u saobraćaj u narednih nekoliko dana – rekao je Pavlović. - Preostaje nam rekonstrukcija jednokolosečne pruge Ćuprija-Paraćin, izlazni deo iz stanice Ćuprija prema Paraćinu, koja je odvojena od dvokolosecne.
„Železnice Srbije“ su za 24. novembar najavile uključivanje napona u kontaktnu mrežu nad novosagrađenim desnim kolosekom od Jagodine do Ćuprije.
Italijani specijalnim uređajima vrše spajanje i zavarivanje šina. „Konstruktor“ je sa partnerom iz Sarajeva podizvođač radova Italijanske kompanije „Italijana Construzioni CAF“, koja gradi novu dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin.
Nova dvokolosečna pruga Gilje-Ćurije-Paraćin, na Koridoru 10 duga je 10,5 kilomatara, projektovana za brzine do 167 kilomatara na sat i planirano je da bude puštena u saobraćaj ovog meseca. Jedan, levi kolosek, te pruge, od Jagodine do Ćuprije, je veću u saobraćaju od 9. oktobra.
Izgradnja te deonice pruge, sa novim železničkim mostom na Velikoj Moravi, finansira se kreditom „Evropske investicione banke“ u iznosu 16,2 miliona evra, a investitor je „Železnica Srbije“. Kontaktnu električnu mrežu i signalne urađeja na pruzi izvodi Kompanija „Simens“.