BAU2025-468X60-BANNER

"Konstruktor" povezao prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin

09.11.2015. | Tanjug

Radnici i stručnjaci GIP „Konstruktor“ iz Beograda, danas su u stanici Ćupriji završili uklapanje dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, preko stare demontirane pruge, čime su završeni građavinski radovi na toj deonici.

- Ostaje uklapanje desnog koloseka u Gilju i time će biti završeni građevinski radovi na dvokolosečnoj pruzi, ostaje završetak elektroradova, koji su takođe pri samom kraju, i neki manji radovi i praktično, naredne nedelje završavamo projekat dvokolosečne pruge – izjavio je „Tanjugu“ inženjer „Konastruktora“ na gradilištu Stefan Pavlović.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Iako je nedelja i Mitrovdan, radnici „Konstruktora“ su na trasi u „punom sastavu“.

- Kod stanice u Ćupriji, uradili smo prespoj na trasi dvokolsečne pruge, pruga prelazi preko starog koleseka koji je domontiran, urađen je donji sloj na mestu preklapanja, juče smo položili levi kolosek u dužini 100 metara i počeli polaganje desnog oko 100 metara, koji danas završavamo, čime završavaju radovi na toj poziciji dvokolosečne pruge – objasnio je Pavlović. - Ostaje uklapanje desnog koloseka u Gilju na nekih oko 450 metara, koje se nadamo završiti iduće nedelje, i posle toga na dvokolosečnoj pruzi ostaje završetak jedino elektroradova i nekih manjih radova.

- Mi, praktično projakat dvokolosečne pruge privodiomo kraju – rekao je Pavlović. - Na jednokolosečnoj pruz prdstoje radovi na izlazu iz stanice Cuprija, ima tu 13 skretnica ali i to će biti gotovo u najskorijem roku.

- Reč je o demontaži starog i polaganja novog koloseka, ugradnja skretnica – dodao je Pavlović i napomenuo da se radi o odvojenom projektu. On je dodao da je demontirana stara pruga, osim četvrtog i petog koloseka u samoj stanici Ćuprija, od ukpalanja do izlaznog grla. - To je ostavljeno zbog tehnologije posla i kako se ne bi remetio saobraćaj.

„Konstruktor“ je podizvođač radova Italijanske kompanije „Italijana Construzioni CAF“, koja gradi novu dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin čiji radnici danas posebnim šinskim vozilima, prevoze i nasipaju kamenom gornji sloj pruge. Nova dvokolosečna pruga Gilje-Ćurije-Paraćin, na Koridoru 10 duga je 10,5 kilomatara, projektovana za brzine do 167 kilomatara na sat i planirano je da bude puštena u saobraćaj ovog meseca.

Jedan, levi kolosek, ove pruge, od Jagodine do Ćuprije, je veću u saobraćaju od 9.oktobra. Izgradnja ove deonice pruge, sa novim železničkim mostom na Velikoj Moravi, finansira se kreditom „Evropska investiciona banka“ u iznosu 16,2 miliona evra a investitor je „Železnica Srbije“. Kontaktnu električnu mrežu i signalne urađaje na pruzi izvodi kompanija „Simens“.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;