Radnici i stručnjaci GIP „Konstruktor“ iz Beograda, danas su u stanici Ćupriji završili uklapanje dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, preko stare demontirane pruge, čime su završeni građavinski radovi na toj deonici.
- Ostaje uklapanje desnog koloseka u Gilju i time će biti završeni građevinski radovi na dvokolosečnoj pruzi, ostaje završetak elektroradova, koji su takođe pri samom kraju, i neki manji radovi i praktično, naredne nedelje završavamo projekat dvokolosečne pruge – izjavio je „Tanjugu“ inženjer „Konastruktora“ na gradilištu Stefan Pavlović.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Iako je nedelja i Mitrovdan, radnici „Konstruktora“ su na trasi u „punom sastavu“.
- Kod stanice u Ćupriji, uradili smo prespoj na trasi dvokolsečne pruge, pruga prelazi preko starog koleseka koji je domontiran, urađen je donji sloj na mestu preklapanja, juče smo položili levi kolosek u dužini 100 metara i počeli polaganje desnog oko 100 metara, koji danas završavamo, čime završavaju radovi na toj poziciji dvokolosečne pruge – objasnio je Pavlović. - Ostaje uklapanje desnog koloseka u Gilju na nekih oko 450 metara, koje se nadamo završiti iduće nedelje, i posle toga na dvokolosečnoj pruzi ostaje završetak jedino elektroradova i nekih manjih radova.
- Mi, praktično projakat dvokolosečne pruge privodiomo kraju – rekao je Pavlović. - Na jednokolosečnoj pruz prdstoje radovi na izlazu iz stanice Cuprija, ima tu 13 skretnica ali i to će biti gotovo u najskorijem roku.
- Reč je o demontaži starog i polaganja novog koloseka, ugradnja skretnica – dodao je Pavlović i napomenuo da se radi o odvojenom projektu. On je dodao da je demontirana stara pruga, osim četvrtog i petog koloseka u samoj stanici Ćuprija, od ukpalanja do izlaznog grla. - To je ostavljeno zbog tehnologije posla i kako se ne bi remetio saobraćaj.
„Konstruktor“ je podizvođač radova Italijanske kompanije „Italijana Construzioni CAF“, koja gradi novu dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin čiji radnici danas posebnim šinskim vozilima, prevoze i nasipaju kamenom gornji sloj pruge. Nova dvokolosečna pruga Gilje-Ćurije-Paraćin, na Koridoru 10 duga je 10,5 kilomatara, projektovana za brzine do 167 kilomatara na sat i planirano je da bude puštena u saobraćaj ovog meseca.
Jedan, levi kolosek, ove pruge, od Jagodine do Ćuprije, je veću u saobraćaju od 9.oktobra. Izgradnja ove deonice pruge, sa novim železničkim mostom na Velikoj Moravi, finansira se kreditom „Evropska investiciona banka“ u iznosu 16,2 miliona evra a investitor je „Železnica Srbije“. Kontaktnu električnu mrežu i signalne urađaje na pruzi izvodi kompanija „Simens“.