Butan je smislio novo sredstvo za asfaltiranje svojih puteva – plastični otpad. U sklopu nastojanja da se smanji upotreba fosilnih goriva i da se izađe na kraj s gomilom plastičnog otpada, butanske vlasti planiraju upotrebiti mešavinu plastičnih boca i drugog plastičnog otpada sa asfaltom za popločenje svojih puteva.
- Radi se o javno-privatnom projektu „Zeleni putevi" koji za cilj ima smanjenje uvoza bitumena za 40 posto i smanjenje količine plastičnog otpada u zemlji – rekao je poduzetnik Rikesh Gurung koji stoji iza privatnog dela projekta.
Iako će samo 10 do 15 posto mešavine za asfaltiranje biti od plastike, očekuje se da će se projektom potrošiti sav plastični otpad u toj azijskoj zemlji sa 780 hiljada stanovnika.
- Iskoristićemo plastični otpad za gradnju ekološki prihvatljivih i održivih saobraćajnica u zemlji – rekao je Gurung koji je u oktobru završio pilot-projekt gradnje 150 metara duge ceste „od plastike“ u glavnom gradu Thimpuu.
- Recikliranje plastike, a ne njezino paljenje, ispravan je pristup okolini – naglasio je.
Projekt je krenuo u realizaciju u saradnji prve butanske kompanije za reciklažu, građevinskih kompanija i lokalnih vlasti. Pobornici projekta tvrde da će se korišćenjem plastike smanjiti cena izgradnje saobraćajnica i rešiti problem plastičnog otpada.
- I dok se ostatak sveta guši u plastičnom otpadu, izgleda da će Butan uskoro biti suočen sa nestašicom plastičnog smeća – rekao je akademik Passang Tshering.
Gurung predviđa da plastični putevi neće zahtevati popravke najmanje pet godina, dok klasične saobraćajnice u Butanu često treba poravljati jednom na godinu zbog planinske konfiguracije terena i zimskih vremenskih uveta.
Butanska vlada svake godine ulaže oko 4,2 miliona dolara za krpljenje rupa na butanskim putevima. Ima i opreznijih. Dekan građevinskog fakulteta R. Vasudevan smatra da tek treba videti hoće li plastični putevi izdržati butanske visoke nadmorske visine, kišu i hladnoću.