INFONET-468X60-BANNER

Bečej: Kružni tok umesto crne tačke

29.09.2015. | V. Jankov | Dnevnik

Ulazak u Bečej iz pravca Novog Bečeja i Novog Sada ukazuje na bitno poboljšanje putne infrastrukture, jer se na raskrsnici pre mosta preko Velikog bačkog kanala gradi kružni tok.

I taman će taj kapitalni projekat početkom novembra biti završen, počeće još obimniji vezan za Sojarski put u Industrijskoj zoni, čiji se završetak očekuje do kraja godine. Dugo očekivana rekonstrukcija deonica od preostala dva kilometra puta Bečej-Bačko Petrovo Selo najverovatnije će se raditi s prvim prolećnim danima u narednoj godini.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Ekspanzija radova na putnoj infrastrukturi rezultat je urađene Tehničke regulacije saobraćaja u Bečeju 2013. godine i dobijene saglasnosti resornog Ministarstva saobraćaja za ovaj strateški dokument. Na osnovu toga uspostavili smo dobru saradnju s JP „Putevi Srbije“ i efekat je vidljiv – kaže predesdnik opštine mr Vuk Radojević. - Takvu dokumentaciju naručili smo i za sva naseljena mesta u našoj opštini, što znači da ćemo uskoro imati kompletnu tehničku regulaciju saobraćaja za celu opštinu.

Predsednik opštine obišao je radove na gradilištu kružnog toka sa predstavnikom Nadzornog organa Vladimirom Markovićem, koji je potvrdio da izvođač radova „Jugokop Podrinje” iz Šapca, te „Vojvodinaput-Bačkaput” poštuju dinamiku radova i očekuje se da oni budu završeni u predviđenom roku od 89 radnih dana.

U pitanju je realizacija projekta u sklopu pojačanog održavanja državnih puteva Prvog B reda broj 15 i Drugog A reda 102. Investicija putnog dela iznosi nepunih 35 miliona dinara. O koliko prostranom kružnom toku je reč, dovoljno kazuju tehnički podaci da je u podlogu dubine oko četiri metra ubačeno 3000 kubika peska, na to su dodati sloj drobljenog kamenog materijala 0,63 i sloj istog materijala 0,31, a predstoji postavljanje dva sloja nosećeg asfalta i završnog habajućeg sloja asfalta. Preostalih 4,5 miliona dinara sufinansira lokalna samouprava, a u pitanju su sredstva namenjena postavljanju javne rasvete i zalenila.

- Ovim će se obezbediti bezbedniji saobraćaj na do sada uvek potencijalnoj crnoj tački, a vodimo razgovore s projektantom i JP „Putevi Srbije“ da se u dogledno vreme kružni tok dopuni biciklističkom i pešačkom stazom, jer se ovom saobraćajnicom spaja naselje Botra s gradskim jezgrom Bečeja. Spremni smo da budemo investitori tog dodatnog dela projekta, jer je to u interesu svih sugrađana – zaključio je Radojević.

Uzorci Sojarskog puta u Nemačkoj

Za bečejsku opštinu su bitne i naredne investicije JP „Putevi Srbije“, posebno totalna rekonstrukcija Sojarskog puta u Industrijskoj zoni, koji je sada u katastrfalnom stanju. Uzorci s te deonice saobraćajnog kolovoza su dati na analizu u Nemačku i ako se dobije odobrenje za primenu najsavremenije tehnološke metode, gde se primenjuje recikliranje postojećeg asfalta, vrednost investicije, koja po aktuelnom projektu s klasičnom metodom iznosi oko 1,5 milion evra, bila bi dvostruko umanjena. Investitor puta od raskrsnice kod „Bečejke“ do Srbobranskog puta, bilo bi JP „Putevi Srbije“, a proširenje kod Fabrike „Sojaprotein“ finansirao bi ovaj privredni gigant.

Na drugoj strani Bečeja radiće se rekonstrukcija dva preostala kilometra puta prema Bačkom Petrovom Selu. To ulaganje koštalo bi oko 150 miliona dinara, ali ako bi se i u ovom poslu primenio novi tehnološki model, cena bi se prepolovila.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;