SFSOPLATE-468X60-BANNER

Putari obilaze Kragujevac

11.09.2015. | Z. Radovanović | Danas

Ministarka za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu Zorana Mihajlović nedavno je čelnicima ovdašnje gradske uprave, prema njihovom svedočenju, obećala da će pruga Lapovo-Kraljevo, koja prolazi kroz Kragujevac, biti uvršena u saobraćajnu mrežu Zapadnog Balkana, te da će tokom ove godine biti nastavljeni ili započeti radovi na izgradnji auto-puta prema Koridoru 10 i obilaznicama (severna i južna) oko Kragujevca.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Ministarka je, kao što je „Danas“ već pisao, održala obećanje i pruga Lapovo-Kraljevo je na Balkanskom forumu u Beču uvrštena u mrežu balkanskih saobraćajnica, koja je deo evropskih železničkih koridora. Ta pruga će, u skladu sa zaključcima skupa u Beču, biti elektrificirana, a predviđeno je i njeno izmeštanje iz centra Kragujevca, što je višedecenijska želja žitelja centra Šumadije. Ono što se u vezi s ovim još uvek ne zna, jeste kad će da počne elektrifikacija te trase i kad može da se očekuje njeno izmeštanje iz centra grada.

Ne zna se, nadalje, ni kad će biti završen, pre jedanaest godina započeti i 25 kilometara dugi auto-put prema Koridoru 10, koji je do ulaza u Batočinu izgrađen u dužini od oko 19,5 kilometara. Izgradnja preostalih još pet-šest kilometara iz javnosti nedovoljno poznatih razloga čeka već nekoliko godina, iako je i taj putni pravac, kao i pruga, ugovorna obaveza države prema „Fijatu“, i uprkos nedavnoj izjavi premijera Aleksandra Vučića da je put od Kragujevca do Koridora 10 „žila kucavica za Srbiju“. Kako u poslednje vreme na tom gradilištu nema nijednog radnika, javnost se sve glasnije pita da li država, možda, nije odustala od završetka te saobraćajnice.

Tim povodom oglasilo se i rukovodstvo kragujevačkog ogranka „Saveza samostalnih sindikata Srbije“, koje u svom saopštenju najpre konstatuje da se „Kragujevac, koji od 2000. godine ima manje 25.000 radnih mesta, uz izmenjenu strukturu zaposlenih, u kojoj je industrijski radnik postao retka pojava, suočava i sa opasnošću da postane i grad u bespuću“.

- Ovih dana kada na istorijskom putu, po dužini gradnje, prema Koridoru 10, nema nijednog radnika, najozbiljnije nagoveštava pretvaranje Kragujevca u samoniklu urbanu oazu. Država koja se proglasila neukom da upravlja privredom, pokazuje da je nesposobna da uradi i ono što je sama proklamovala za svoj zadatak, izgradnju infrastrukture. Promašena privredna strategija uzima svoj danak i kada je reč o izgradnji infrastrukture – ističe se u sindikalnom saopštenju, uz napomenu da neispunjavanje infrastrukturnih obaveza prema „Fijatu“ „izaziva zebnju kod Kragujevčana“, te da, bez dobrih puteva u svim delovima Srbije, nema ni ravnomernog regionalnog razvoja.

U kragujevačkom „Preduzeću za izgradnju grada“, koje je indirektno uključeno i u gradnju saobraćajnica u Šumadiji, kažu da završetak auto-puta prema Koridoru 10, do ulaza u Batočinu, kasni zbog nerešenih imovinsko-pravnih odnosa na jednoj deonici od nekoliko stotina metara (kod Nikšićkog brda) i neispunjenih obaveza izvođača radova kod petlje u Badnjevcu. Gradnja poslednje deonice puta, kroz Batočinu, u dužini od oko pet kilometara, čeka da se završi planska dokumentacija. U tom preduzeću tvrde da bi problemi na već izgrađenim deonicama (nerešeni imovinsko-pravni odnosi i kod Badnjevca) mogli brzo da budu prevaziđeni, i da bi 20 kilometara tog auto-puta moglo ubrzo da bude pušteno za saobraćaj, ali da nadležni čekaju završetak i deonice kroz Batočinu, kako put ne bi bio otvaran više puta.

I besparica usporava putare

Bolji poznavaoci prilika u putnoj privredi smatraju da završetak auto-puta prema Koridoru 10 „koči“ i besparica u državnoj kasi. Ali, ako se ima u vidu značaj „Fijatove“ fabrike za domaću privredu i činjenicu da je Kragujevac obrazovni, zdravstveni, privredni i administrativni centar kojem gravitira više od dva miliona žitelja centralne i zapadne Srbije, te Raške oblasti i severa Kosova, država bi morala da nađe rešenje i završi auto-put, započne elektrifikaciju i izmeštanje pruge i izgradnju jedne obilaznice oko Kragujevca.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;