Odluka Indonezije da odustane od planirane izgradnje prve železnice za vozove velikih brzina izazvala je konfuziju među vodećim kineskim i japanskim ulagačima. To će verovatno ugroziti inostrane investicije koje su retka svetla ekonomska tačka u privredi te zemlje, prenosi „Rojters“.
Kako navodi britanska agencija, Kina i Japan su se nadmetali za dobijanje ugovora vrednog više milijardi dolara sve dok Indonezija iznenada nije donela odluku da odustane od tog projekta.
Naime, indonežanskom ministru ekonomije Darminu Nasutionu je naloženo da azijskim gigantima objasni razloge zašto je zvanična Džakarta u poslednjem momentu odlučila da gradnja železnice više nije održiva opcija za najveću privredu jugoistočne Azije.
- Ovo izgleda kao iznenadna odluka pošto je preporuka doneta nakon revizije ove dve ponude. Međutim, ova preporuka je u najboljem interesu države – izjavio je šef kabineta indonežanskog predsednika, Teten Masduki.
Kako je dodao, reč je o preporuci nezavisnih konsultanata koji su poručili vladi da je železnica srednje brzine možda bolja varijanta zbog nižih troškova gradnje i ne puno dužeg vremena putovanja.
Zvanični Peking i Tokio su dugo lobirali za dobijanje pet milijardi dolara vrednog ugovora, a predsednik Indonezije, Joko Vidodo, je saopštio da je železnica velike brzine između prestonice Džakarte i grada Bandung nepotrebna, jer nikada neće dostići maksimalnu brzinu veću od 300 km na čas između stajališnih stanica.