INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Beograd: Za pokretne stepenice potrebno čak 590.000 evra?!

18.06.2015. | J. Novaković | Novosti

Ukupno pet pokretnih stepeništa u podzemnoj železničkoj stanici „Vukov spomenik“, koja ne rade godinama, nastaviće da prevoze putnike kada se u njih „ubrizga“ – 590.000 evra! Dok se u budžetu ne „skrpi“ ova suma, korisnici će i dalje biti primorani da vežbaju kondiciju niz i uz one mermerne. A problem je i putokaz za „pogrešan“ izlaz.

Ilustracija (www.pixabay.com)

U stanici koja se cakli, manja pokretna stepeništa uopšte ne funkcionišu. „Služe za dekoraciju“, dobacuje prolaznik za one koje izlaze na Bulevar kralja Aleksandra. Samo estetsku ulogu odavno imaju i pokretne stepenice u središtu stanice, koje spajaju prvi i drugi nivo. U najgorem stanju su one koje izlaze na Ruzveltovu. Oljuštene i zarđale. Na njima otvorena limenka, kesa smeća i pikavci udenuti u izrezbarene delove stepenika. U dnu rupa.

- Što se malih eskalatora tiče, od četiri postojeća nijedan nije u eksploataciji usled tehničkih nedostataka – tvrde u „Železnicama Srbije“. - Procene naših stručnih službi su da je za njihovo osposobljavanje neophodno izdvojiti finansijska sredstva od oko 250.000 evra.

A od najdužih gazišta koja sprovode namernike do perona, srednje ne mrda. Niz preostala dva, oštećeno osvetljenje na plafonu. Zaredom tri svetla rade, pa jedno ne, onda dva svetle, jedno „žmirka“, i tako do kraja spusta.

- Od tri velika eskalatora, trenutno su u konstantnoj eksploataciji dva – objašnjavaju iz „Železnica Srbije“. - Treći nije u funkciji usled defekta i neophodnog velikog kapitalnog remonta za koji je, prema procenama stručnih službi, potrebno izdvojiti oko 340.000 evra.

Ovde svakodnevno umorne noge putnika moraju da prekorače u jednom smeru oko 45 stepenika, pod uslovom da ne lutaju, jer jedan putokaz usmerava na saobraćajnicu iz 2002. godine. Umesto na Kralja Aleksandra, upućuje na Bulevar revolucije.

Sagrađena pre dve decenije

Podzemna železnička stanica „Vukov spomenik“ svečano je otvorena pre skoro tačno dve decenije – 7. jula 1995. godine.

Nalazi se 40 metara ispod zemlje, po ugledu na metro stanice u svetu, a trenutno je koriste Beovoz i BG voz. Procenjuje se da je mogući kapacitet stanice skoro 15.000 putnika na sat.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;