- U naredna tri meseca biće završena studija izvodljivosti za realizaciju izgradnje kabinske žičare-gondole u Beogradu, koja bi mogla da počne 2016. godine – izjavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Želimo da Beograd ponudi novu atrakciju kako bi turisti mogli da uživaju u pogledu sa visine – rekao je Mali nakon što je sa v.d. direktorom JP „Skijališta Srbije“, Dejanom Ljevnaićem, u Skupštini grada potpisao Protokol o saradnji na pripremi realizacije tog projekta.
Pored razvoja turizma, naveo je Mali, žičara od Novog Beograda preko Ade Ciganlije i Makiša do Košutnjaka, poboljšala bi i javni prevoz i skratila verme potrebno da se stigne od Novog Beograda do Koštunjaka.
Gradonačelnik kaže da će radna grupa u naredna tri meseca raditi na studiji izvodljivosti i planskoj dokumentaciji trase neophodne za realizaciju projekta, kada će se izaći i sa procenom troškova izgradnje i sa tim da li je projekat moguće izvesti. Dodao je da je reč o projektu iz 2003. godine „koji želimo da obnovimo i vidimo ima li smisla raditi ga“.
Prema njegovim rečima, planirane su dve faze izgradnje žičare, tako da će prva faza biti od Novog Beograda, pored šoping centra Delta siti, gde bi bila prva stanica, preko Ade Ciganlije do Makiša, a potom od makiške strane do Košutnjaka.
Siniša Mali kaže da najveći svetski gradovi među kojima su London, Singapur, Rio de Žaneiro i drugi, umaju takve gondole koje su se pokazale ne samo kao efikasno prevozno sredstvo nego i velika turistička atrakcija.
V.d. direktora JP „Skijališta Srbije“ Dejan Ljevnaić rekao je da je za to preduzeće velika čast da učestvuje u jednom takvom projektu kao velikoj turističkoj atrakciji koja će biti ekološki prihvatljiva i rasteretiće saobraćaj u Beogradu. Planirano je da kapacitet žičare, naveo je Ljevnaić, bude 3.000 putnika na sat, a biće prilagođena i za bicikliste.
Navodeći da se nada da će projekat biti brzo realizovan, Ljevnaić je rekao da takve žičare postoje u gradovima regiona, navodeći Skoplje i Dubrovnik, gde su se pokazale kao pravi hit.