"Rekonstrukcija platoa Riblje pijace trebalo bi da bude završena do oktobra, nakon čega će uslediti obnova starih betonskih tezgi", rekao je za 'Dnevnik' direktor 'Tržnice' Miloš Tubić. "Tezge bi trebalo da budu obnovljene do kraja ove godine ili početkom sledeće, kada će i pijaca zaživeti u novom ruhu."
Ilustracija (www.pixabay.com)
Obnovu 54 lokala to preduzeće je završilo u roku, a trenutno se rade nove instalacije, nakon čega će uslediti popločavanje platoa behatonom. Kada radovi budu gotovi, pijaca i plato u potpunosti će se uklapati u okolinu, i, po Tubićevim rečima, biće okupani zelenilom i cvećem.
"U rekonstrukciju lokala uloženo je 16 miliona dinara, što je obezbedio grad, a pokretne tezge koštale su dva miliona i taj novac dala je 'Tržnica'", kaže Tubić. "Zakup lokala uvećan je dva i po puta. Pre obnove na toj najstarijoj pijaci u gradu 50 odsto lokala bilo je prazno, dok ih je sada ostao samo jedan ili dva. Zakupci, pre svega veliki ugostitelji, prepoznali su da će to mesto u budućnosti biti izvanredna lokacija za ugostiteljstvo. Oni su uzimali po nekoliko lokala i spajali ih u jedan jer predviđaju veliku posetu."
Po rečima našeg sagovornika, ukupna investicija trebalo bi da se vrati za godinu i po, a prave rezultate videće tek nakon izdavanja tezgi i popunjavanja male ponude na pijaci.
"Ostaje nam da vidimo i kako će se snaći zakupci, odnosno kako će zaživeti deo pijace gde bi trebalo da se plasiraju zanatski proizvodi, antikviteti, ručni radovi, slike, suveniri, sadržaji zanimljivi za turiste, jer će ta pijaca biti prva i poslednja lokacija koju će stranci koji u naš grad dolaze brodovima, imati priliku da vide. Zbog toga ona mora biti dostojna centra grada i već sada je u sklopu turističke ponude", objašnjava Tubić.
Da bi turistima pružili što bolji ugođaj, predstavnici „Tržnice” su razgovarali i sa zakupcima o načinu prodaje njihovih proizvoda. Kako objašnjava naš sagovornik, domaći trgovci moraće da se ugledaju na pijace u inostranstvu, gde se turistima nudi roba već pripremljena za jelo.
"Naši prodavci mleka i mlečnih proizvoda, mesa i produkata od mesa, voća i povrća, moraće malo da se promene i svoju ponudu prilagode novim mušterijama, turistima jer tu više neće biti autobuske stanice i protoka ljudi iz prigradskih naselja, koji uzimaju po pet kilograma sira", kaže Tubić. "Kroz pijacu će prolaziti veliki broj turista pa će prodavci svoje proizvode morati da pakuju u male gramaže, da imaju plastične viljuške, noževe, kašike, da imaju ponudu sira u malim pakovanjima, seckanu kobasicu, ceđeno voće da bi tim turistima mogli pružiti pravu uslugu. Šteta će biti ukoliko to ne urade jer će izgubiti na hiljade mušterija."
Kako Tubić navodi, „Tržnica” će raditi i na marketingu pa će postaviti LED ekrane osetljive na dodir, gde će turisti moći da se informišu o tome šta se na pijaci može kupiti i gde.