Dok su drugi slavili Praznik rada, u petak, 1. maja 2015. godine preduzeća "Mostogradnja" Beograd i "Goša Fom" iz Smederevska Palanke, završili su izgradnju železničkog mosta preko Velike Morave kod Ćuprije na deonioci dvokolosečne pruge u izgradnji Gilje-Ćuprija-Paraćin, na "Koridoru 10".
Ilustracija (www.pixabay.com)
"Na mostu je u petak, 1. maja 2015. godine radilo oko 50 ljudi, završavamo radove, predajemo most graditeljima pruge, italijanskoj kompaniji 'Italiana construzioni CAF'", izjavio je Tanjugu na mostu rukovodilac radova. "Radimo na farbanju i postavljanju tzv. 'gumenog tepiha' na mostu", objasnio je on.
Most je dug 322,5 metra, raspona 52,5 metara. Italijanska kompanija je do mosta i sa jedne i sa druge strane, položila kolosek, a "Simens" postavio kontaktnu mrežu. "Italiana construzioni CAF" je na koloseku završila oko 90% radova, a toliko, otprilike i "Simens", koji očekuje se da ova deonica pruge bude puštena u saobraćaj u avgustu.
Most je čelični, težak 2.400 tona, dug je 322,5 metara, raspona 52,5 metara i drži ga ukupno šest stubova od kojih su dva rečna.
Radnici "Goše" i "Mostogradnje" mesecima su radili u tri smene, noću, vikendom i praznicima kao i 1. maja, kako bi most završili u planiranom roku. Izgradnju mosta je, 1. marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina- Meteorit" pa prekinuo zbog stečaja. "Goša" i "Mostogradnja" radove su počeli 24. aprila prošle godine prema sporazum o izgradnju koji su potpisali sa Železnicama Srbije.
Vrednost poslova, prema ugovoru, koji su ove srpske firme obavile je 2,5 miliona evra. "Alpina" je na mostu izgradila sve betonske stubove predviđene projektom, u koje je, ugrađeno blizu 11.000 tona betona. Do odlaska u stečaj, "Alpina" je izgradila i 67,5 metara mosta. Izgradnju ovog mosta finansira Evropska investiciona banka a investitor je kompanija "Železnice Srbije".
Most je izgrađen u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje - Ćuprija - Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012. godine, od 1. marta 2013. gradi "Italiana costruzioni CAF", a kontaktnu električnu mrežu i signalne uređaje kompanija "Simens".
Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.