Novi železnički most preko Velike Morave, koji se gradi u okviru modernizacije pruge Gilje-Ćuprija na međunarodnom Koridoru 10, biće završen do 1. maja, izjavio je generalni direktor „Železnica Srbije“ Miroslav Stojčić, obilaska radova na toj pruzi i na novom železničkom mostu.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Konzorcijum domaćih firmi, koji čine „Goša Fom“ iz Smederevske Palanke i „Mostogradnja“ iz Beograda, završiće do kraja meseca sve radove, a „Železnice Srbije“ će, kao investitor radova, nakon toga predati novi most italijanskoj firmi „JV Italiana construzioni-CAF“, koja po ugovoru ima rok od tri meseca da preko mosta postavi novu dvokolosečnu prugu – rekao je Stojčić. - Na taj način, posle kašnjenja i poteškoća u 2013. i 2014. godini, početkom avgusta će biti završena kompletna rekonstrukcija i modernizacija pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, između Beograda i Niša, na međunarodnom železničkom Koridoru 10.
Vozovi će novom deonicom, kao i preko novog mosta, moći da saobraćaju brzinom od 120 kilometara na sat, najavio je direktor srpskih železnica.
Izgradnja mosta prethodno je bila poverena austrijskoj „Alpini“, a posle njenog bankrota sredinom 2013. godine posao je poveren domaćoj privredi, uz saglasnost „Evropske investicione banke“ (EIB) iz čijeg se kredita finansira ovaj projekat.
Novi čelični most je dvokolosečan, dug 322,5 metara i težak 2.400 tona, a pravi se u okviru projekta izgradnje nove dvokolosečne elektrificirane pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, duge 10,2 kilometra.
Izvođač radova na izgradnji ove pruge je italijanska firma „JV Italiana Construzioni-CAF“, dok je rekonstrukcija i modernizacija elektrotehničkih postrojenja poverena „Simensu“.