Mostograditelji Preduzeća „Goša Fom“ iz Smederevske Palanke i „Mostogradnja“ Beograd završili su radove na konstrukciji železničkog mosta preko Velike Morave kod Ćuprije na deonioci dvokolosečne pruge u izgradnji, Gilje-Ćuprija-Paraćin, na Koridoru 10.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Čelični most, težak 2.400 tona, dug 322,5, raspona 52,5 metara, premostio je dve obale i omogućio italijanskoj kompaniji „Italiana costruzioni CAF“, da počne preko njega polaganja koloseka. Oslanja se na ukupno šest stubova od kojih su dva rečna
- Most je spojio obale i do 20. aprila, uslovno rečeno, „Italiana cnostruzioni CAF“, biće uvedena u posao na mostu. Ostaće još neki radovi, tipa korozivna zaštita, farbanje i doterivanje nekih sitnih detalja koji neće uticati na odvijanje radova italijanske kompanije – rečeno je „Tanjugu“ na mostu. - Radi se na uređenju korita reke, hidroizolazija i zaštita metalne konstrukcije mosta gumiranim elemntima.
Italijanska kompanije je do mosta i sa jedne i sa druge strane, položila kolosek, a „Simens“ postavio kontaktnu mrežu. „Italiana construzioni CAF“ je na koloseku završila oko 90 odsto radova, a toliko, otprilike, i „Simens“ i očekuje se da ova deonica pruge bude puštena u promet u avgustu.
Radnici „Goše“ i „Mostogradnje“ mesecima su radili u tri smene, noću i vikendom, kako bi most završili „u nekom planiranom roku“. Izgradnju mosta je, 1. marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina-Meteorit“ pa prekinuo zbog stečaja.
„Goša“ i „Mostogradnja“ radove su počeli 24. aprila prošle godine prema sporazum o izgradnju koga su potpisali sa „Železnicom Srbije“. Vrednost poslova, prema ugovoru, koga su ove srpske firme obavile i koje će obaviti do definitivne predaje investitoru je 2,5 milona evra.
„Alpina“ je na mostu izgradila sve betonske stubove predviđene projektom, u koje je, ugrađeno blizu 11.000 tona betona. Do odlaska u stečaj, „Alpina“ je izgradila i 67,5 metara mosta.
Izgradnju ovog mosta finansira „Evropska investiciona banka“, a investitor je „Železnica Srbije“.
Most je izgrađen u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012 godine, od 1.marta 2013. gradi Italijanska kompanija „Italiana costruzioni CAF“, a kontaktnu električnu mrežu i signalne uređaje kompanija „Simens“. Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.