INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Tramvaji preko mosta na Adi ni ove godine!

18.03.2015. | N. Vukić | Novosti

Metro preko Mosta na Adi sačekaće budućnost, međutim, ovom saobraćajnicom Savu neće skoro preći čak ni tramvaji. Rok za završetak projekta za izradu tramvajske pruge je pomeren za kraj juna, tako da je izvesno da ni šine ove godine neće premostiti Savu, a kamoli tramvaji.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Krivci za odlaganje posla nisu projektanti, već gradske birokrate i njihovi neusklađeni zahtevi. Naime, „Sekretarijat za saobraćaj“ ne zahteva da tramvajska pruga bude usaglašena sa budućom trasom lakog šinskog transporta, dok „Direkcija za javni prevoz“ predviđa da postojeće saobraćajne veze podržavaju uvođenje buduće trase metroa.

Prema potpisanom ugovoru, ponuđač je imao 200 dana za završi posao, pa je prvobitni rok za završetak posla bio 28.11.2014. Međutim, zbog nastalog problema koji zahteva usaglašavanje stavova po pitanju ovog projekta, pomeren je za 30. jun ove godine.

U obrazloženju za izmenu ugovora navodi se da postoji neusklađenost između raznih planova. U uslovima za izradu projekta tramvajske pruge zahteva se da ona, uključujući i vezu ka Rakovici, bude u funkciji budućeg metroa. Što znači da veza Novi Beograd-Rakovica mora da se preprojektuje, a to bi iziskivalo veliko pomeranje, pa bi projekat više koštao i zahtevao dodatno vreme za izradu.

S obzirom na to da obezbeđenje veze za Rakovicu zahteva rekonstrukciju mosta preko železničke pruge, i dodatna sredstva od četiri miliona evra, nadležna komisija smatra da je neophodno dodatno ispitati potrebu za ovim uslugama, ali i usaglasiti stavove relevantnih učesnika po pitanju projekta.

Posao izvode domaće firme

Izrada projekta tramvajske pruge na Mostu na Adi dodeljena je domaćim stručnjacima, firmama „Beograd put“, „Enkod“, ATM BG, „Geonet inženjering“, „Geo-test“ i „Mašinoprojekt-kopring“.

Vrednost predviđenih radova je 8.995.000 dinara ili oko 750.000 evra.

Trasa metroa

Petlja Radnička u tri nivoa povezuje Most na Adi, petlju Hipodrom i Radničku ulicu od Sajma do „Jugopetrola“, kao i trasu beogradskog metroa. Na njenom trećem nivou predviđeno je da prolazi metro. Ipak, u početku bi bio uspostavljen samo tramvajski saobraćaj, najverovatnije na linijama 11 (Blok 45-Sajam-Kalemegdan) i 13 (Blok 45-Banovo brdo).

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;