- Izgradnja dela auto-puta na Koridoru Vc na delu koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu biće poverena koncesionaru, ali monetizacija celog auto-puta nije u opticaju, jer je to rešenje kojemu se pribegava samo kada nema drugog izlaza – izjavio je u Sarajevu direktor javnog preduzeća „Autoceste Federacije BiH“ Ensad Karić.
Ocenio je kako su „Hrvatske autoceste“ (HAC) sada praktično pred bankrotom zbog uvećanja duga od 3,5 milijaradi evra po osnovi kredita, odnosno, kamata. Podsetio je kako je Hrvatska u gradnju auto-puta uložila 10 milijardi evra, dok je BiH odnosno Federacija BiH za gradnju Koridora Vc do sada potrošila oko 800 miliona evra i to po različitim modelima finansiranja, pa su i kreditna zaduženja po toj osnovi neuporediva.
- Mi tražimo održivi model finansiranja – kazao je Karić.
S tridesetak kilometara deonica auto-puta izgrađenih u 2014. godini BiH je dobila ukupno 102 kilometra savremene saobraćajnice. Započeti su radovi koji bi do kraja 2018. godine trebali obezbediti novih 80 kilometara auto-puta, a Karić procenjuje kako bi celokupni auto-put kroz BiH, u dužini od 330 kilometara, mogao da bude izgrađen najduže za osam godina, ukoliko se nastavi sadašnjim tempom.
- Za šest do osam godina gradnja se može završiti bude li potrebne potpore vlasti – izjavio je Karić, dodajući kako to mora biti državni projekt.
Na temelju odluke vlade FBiH raspisan je konkurs za dodelu koncesije za izgradnju i upravljanje deonicom od Žepča do Doboja, u dužini od 39 kilometara, a u „Autocestama FBiH“ prvenstvo daju koncesijskom modelu u trajanju od najmanje 25 godina.
I vlada Republike Srpske planira ponuditi koncesiju za gradnju još 50 kilometara auto-puta na pravcu od Doboja prema Svilaju, odnosno granici s Hrvatskom. Koncesionara za potrebe vlade FBiH trenutno traži „International Finance Corporation“ (IFC), agencija „Svetske banke“ (WB). Ostale deonice auto-puta kroz FBiH biće građene kreditima, a Karić je uveren kako će i dalje moći računati na povoljne aranžmane.