Graditelji deonice međunardne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin na „Koridoru 10“ neće prekidati radove ni za vreme Božićnih i novogodišnjih praznika. Željko R. Marković rekao je „Tanjugu“ u ime izvođača radova konzorcijum „Italiana costruzioni CAF“ da je urađen plan rada za praznike prema kome se punim kapacitetom neće raditi samo jedan dan za Božiće i jedan dan za Novu godinu, ali će se raditi određene tehnološke pozicije, bez prekida. Marković navodi da se koriste lepe vremenske prilike da se uradi što više, a ima poslova koji se mogu raditi i zimi.
Na pruzi se rade završni poslovi: izrada kanala, montaža koloseka, montiranja skretnica. U međuvremenu je investitor odlučio da uradi i ulazne skretnice prema stanici Paraćin i stanice u Ćupriji, koja će ostati iako je nova pruga zaobilazi.
- Montirana su oba koloseka od Gilja do mosta na Moravi, na betonskim pragovima i novim šinama, čeka se prijem devijacije Državnog puta II reda da se krene na prekinutom delu iz pravca Gilja, odnosno Jagodine, da se uspostvi veza do Morave kako bi mogli vagonski da obavljaju istovar tucanika i da se uključi teška mehanizacija na regulisanju koloseka – rekao je Marković.
Ovih dana očekuje se isporuka dilaticionih sprava na mostu iz Niša.
- Što se tiče gornjeg sloja krenuli smo i sa polaganjem desnog koloseka od Morave do Ćuprije, računamo da ćemo to uraditi do Nove godine, eventualno do Božića – rekao je Marković.
Posle Božićnih praznika polaže se kolosek od Kafilerije u Ćupriji ka Zmiču, gde je definitivno urađen donji sloj i stvoreni su uslovi za montažu koloseka. Što se tiče dela stare pruga od Paracina do Ćuprije, kompletno je demontiran levi kolosek od Praćina, skinut materijal. Ostaće desni kolosek u saobraćaju, jer su u fazi projketna rešenja od strane CIP za taj kolosek i za očekivati je da u januaru bude zavrsen i treći kolosk od Paracina do Zmiča. Na ulaznom delu u stanicu Paraćin ugrađene su nove skretnice a i stanica će dobiti novi izgled u saobraćajnom i funkcionalnom smislu.
- Ostali su radovi koji zavise od tehnologije izvođenja, odnosno uslova koje saobraćaj diktira, uklapanje u Gilju u postojeću dvokolosečnu pugu Beograd-Niš i ostala je konekcija u stanici Ćuprija i presecanje postojećeg koloseka i uklpanje u Zmiču – rekao je Marković.
Italijanska kompanija je dala novi plan poslova usklađen sa uslovima na terenu a to su zavrsetak mosta na Velikoj Moravi, koji kasni posle odustajanja „Alpine“, kašnjenja puštanja u upotrebu devijacije na delu Državnog puta II reda, iako je ona završena još 8. septembra, i radova kod Kafilerije.
- Očekujem da oba projekata i most i kompletna pruga budu zavrsena u nekom doglednom roku, a zavisiće i od vremenskih uslova, jer ima nekih poslova koji se neće moći raditi punom parom preko zime – rekao je Marković.
Naravno tu je i ispitivanje mosta, posle završetka, da bi se pruga pustila u saobraćaj, ugradnja dilaticionih isprava i završetak elketroradova na mreži, signalizaciji, koji prate ovaj projekat. „Simens“ veoma dobro prati radove, u svom domenu, i izvodi ih uskladu sa planovima.
Kada je u pitanju izgradnja mosta, koju su posle „Alpine“, preuzele domaće kompanije „Mostogradnja“ Beograd i „Goša FOM“ Smederevska Palanka, Marković misli da je bilo pretenciozno tražiti da se završi u onom dogovorenom roku, koji je prošao u oktobru. Trebalo bi biti realan i sagledati uslove, pa i cene po kojima se radi i angažavanje domaćih kompanije koje nisu u sjajnom stanju ni kada je reč o finansijama.
- Na mostu se radi i noću, svaka čast, mislim da će kompletan projekt, i most i pruga i lektroradovi na pruzi, koje radi „Simens“ biti zajedno završeni – rekao je Marković.
Reč je o deonici od 10,5 kilomatara, za brzine od 167 kilomatara a „koštaće“ 16,2 milona evra. Ugovor o izgradnji pruge, „Železnice Srbije“ i italijanski konzorcijum potpisali su 2. jula 2012. godine u Beogradu.