Uštedama koje je „Zavod za izgradnju grada“ (ZIG) Novog Sada ostvario prilikom javnih nabavki za druge investicije obezbeđena su sredstva za izgradnju Žeželjevog mosta. Sredstva su u iznosu od 117 miliona dinara, izjavio je direktor tog zavoda Goran Višnjić.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
On je rekao da ZIG u ime Grada vrši plaćanje prema izvođaču radova, španskoj Kompaniji AZVI i da su u tom poslu nosioci ugovora „Železnica Srbije“ u ime Vlade Republike Srbije i pomenuta kompanija iz Španije, dok su suinvestitori Grad Novi Sad i AP Vojvodina.
- Grad je obezbedio sredstva koja je on trebalo da obezbedi u iznosu od 117 miliona dinara, a najveći deo tih sredstava se crpi iz ušteda koje smo ostvarili na tenderima. Prerasporedili smo ta sredstva za namenu plaćanja radova na Žeželjevom mostu i samo se čeka sednica skupštine na kojoj će verujem biti usvojen rebalans budžeta, a samim tim i preraspodela pomenutih sredstava – rekao je Višnjić.
Govoreći o realizaciji plana i programa ZIG-a za 2014. godinu, Višnjić je rekao da će realizacija ugovorenih obaveza u odnosu na budžetska sredstva biti preko 80 odsto, a da će iskorišćenje finansijskih sredstava biti između 60 i 70 odsto.
On je precizirao da po rebalansu gradskog budžeta ZIG ove godine zajedno sa pozicijom održavanja putne privrede, koja po odluci Skupštine Grada je namenjena JKP „Put“, ima na raspolaganju 7,8 milijardi dinara.
Višnjić je naglasio da je ZIG samo u poslednja dva meseca u postupku javnih nabavki sproveo oko 70 tendera, od kojih su, kako je precizirao, neki „otvoreni“, ali se čeka da prođe kompletna zakonom propisana procedura kako bi se potpisao ugovor sa najpovoljnijim ponuđačima.
- Po podacima koje imam mislim da dugi niz godina unazad procenat iskorišćenja finansijskih sredstava u „Zavodu“ nije bio veći od ovogodišnjeg – istakao je Višnjić, dodajući da su najveće investicije koje je ZIG imao ove godine, pored radova na Bulevaru Evrope, početak radova u Temerinskoj ulici, od Ulice Savske do auto-puta, čime se dobija još jedan izlaz iz grada, početak izgradnje prečistača u Kovilju, završetak tendera za prečistač u Rumenci i drugi.
Višnjić je kazao da je specifičnost ZIG-a u tome što ne radi poslove koji traju sedmn do deset dana, u kojima se opredeljeju avansna sredstva i, kako je rekao, „fingira finansijska realizacija“, već da se radi o projektima ugovorenim na 60 pa do 230 dana.
- Mi se držimo poslovne politike koja ne podrazumeva avanse, već na osnovu ispostavljanja privremenih situacija vršimo plaćanja do okončane situacije – pojasnio je Višnjić.
On je istakao da je pre tri-četiri dana dobio informaciju iz „Koridora Srbije“, odnosno iz „Puteva Srbije“ da je sproveden tender za izgradnju pristupnih saobraćajnica sa Bulevara Evrope na auto-put, tako da će, kako je naglasio, u maju mesecu naredne godine Bulevar Evrope definitivno biti priključen na auto-put, čime će taj bulevar biti u punoj funkciji.
Na primedbu da su mnogi Novosađani nezadovoljni činjenicom da je „ceo grad raskopan“ što izaziva velike gužve u saobraćaju, Višnjić je rekao da građani Novog Sada sa pravom negoduju i da je to posledica nesinhronizacije u radu pojedinih javnih preduzeća koji su investitori radova pre svega ZIG-a, JKP „Vodovod i kanalizacija“ i JKP „Novosadska toplana“, do koje je došlo u određenom trenutku.
- Pre mesec dana, uz podršku gradonačelnika Miloša Vučevića, pozvao sam direktore pomenutih preduzeća na sastanak na kome smo dogovorili da će ubuduće ZIG, s obzirom na resurse, biti taj koji će praviti odgovarajuću i kvalitetniju sihronizaciju izvođenja radova na teritoriji grada, kako bi se izbegle situacije koje imamo na terenu – zaključio je Višnjić.