„Grbavac“ sa Drine otkucao je 132 godine postojanja, a ovih dana je trebalo da, po treći put, počne njegova rekonstrukciju. Po projektu urađenom u Trebinju, a poštujući zahteve Komisije za kulturno-istorijsko nasleđe BiH, vratiće mu se izvorni oblik središnjeg dela od 55 metara između kula.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Raspisani tender, po projektu „Inženjeringa“ iz Trebinja, a za cenu od 707.000 maraka dobila je firma „Konstruktor“ iz Foče, ali je Kancelarija za razmatranje žalbi u Sarajevu, usvojila prigovor „Heringa“ iz Širokog Brijega, pa smo ovih dana raspisali novi tender. To će nas verovatno odvući u 2015. godinu, kad će se pristupiti ispravljanju „grbe“ na „Karlu“, uz dodatak pešačke staze – kaže Branko Radović, predsednik tenderske komisije.
Zbog mešanja iz Sarajeva u graditeljski poduhvat „Karlovog mosta“, u vodu padaju svi planovi bivše vlasti, bivšeg načelnika Zdravka Krsmanovića da iz temelja renovira i preuredi „Karlov most“, sa dve saobraćajne i dve pešačke trake. Za takav plan je Foča, početkom 2012. godine i ojačala kule u koritu Drine i za to je utrošeno 600.000 maraka.
- Opirali su se tome i tada u „Zavodu za zaštitu spomenika kulturnog nasleđa“ u Sarajevu, ali smo mi kule ojačali, jer su vreme i Drina bili dobro potkopali „Karla“. Sada ponovo „krpiti Karla“ zato što se to nekome u Sarajevu sviđa, vanvremenski je, jer sa još 2.000.000 maraka, imali bismo izuzetno lep most, koji je prevashodno potreban stanovnicima Višegrada, Rogatice, Rudog, Goražda i Čajniča, jer je njima najbliža veza sa Regionalnim medicinskim centrom u Foči – kaže za naš list Zdravko Krsmanović, sada potpredsednik Novog demokratskog pokreta i kandidat za poslanika na ovooktobarskim izborima.
Most kod Kazneno-popravnog zavoda u Foči je najbliža veza, pre svih, sanitetskim vozilima iz gradova na Drini i Limu ka Regionalnom medicinskom centru i univerzitetskoj bolnici, zbog čega je izuzetno prometan, ali i opasan po učesnike u saobraćaju, jer je bez pešačke staze i uskog koloseka.
- Mi smo već dobili projekat koji je uradio „Inženjering za građevinarstvo“ iz Trebinja. Ta rekonstrukcija „Karlovog mosta“ će koštati oko 700.000 maraka. Opština Foča će obezbediti 300.000, a Vlada RS dodatnih 400.000 maraka – kaže Branka Salamadija, načelnik odeljenja za prostorno uređenje, i stambeno-komunalne poslove u Foči.