Železnički most na Velikoj Moravi kod Ćuprije, koji grade Preduzeća „Goša Fom“ iz Smederevska Palanke i „Mostogradnja“ Beograd, prešao je prvi rečni stub i ostalo je još oko 20 metara da dođe do drugog i premosti reku.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Most je čelični, težak 2.400 tona, dug je 322,5 metara, raspona dužine 52,5 metara i drži ga ukupno šest stubova od kojih su dva rečna – precizirao je u izjavio za „Tanjug“ glavni nadzorni organ Nikola Stefanović. Radnici „Goše“ i „Mostogradnje“ rade u tri smene, noću i vikendom, kako bi most završili u nekom planiranom rokuć.
Urađeno je preko 200 metara mosta od 322,5 koliko će most biti dug i konstrukcija mosta je podužno navučena preko prvog rečnog stuba i ostalo je oko 20 metara do drugog, a posle sledi navlačenje preko reke, objasnio je Stefanović.
Izgradnju mosta je, 1.marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina-Meteorit“ pa prekinuo zbog stečaja. "Goša“ i „Mostogradnja“ radove su počeli 24. aprila ove godine prema sporazum o izgradnju koga su potpisali sa „Železnicom Srbije“. Vrednost poslova koje će obaviti ove srpske firme je 2,5 milona evra.
Most se gradi za dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin, koja treba da pređe preko mosta, a prugu gradi Italijanska kompanija „Italijana kostrucioni CAF“. Pruga je stigla do mosta.
- Most preseca trasu buduće pruge na dva dela i prekid radova na njemu, i graditeljima pruge stvorio je prilično velike teškoće, organizacione i tehnološke. Sav transport koji je predviđen preko mosta morao je biti dislociran, i moralo se izgraditi oko 300 metara privremenog koloseka – izjavio je „Tanjugu“, odgovorni izvođač radova na pruzi Željko R. Marković.
„Alpina“ je na mostu izgradila sve betonske stubove predviđene projektom, u koje je ugrađeno blizu 11.000 tona betona, rekao je ranije „Tanjugu“ Stefanović i dodao da je „Alpina“ do odlaska u stečaj, izgradila i 67,5 metara mosta. Izgradnju ovog mosta finansira „Evropska investiciona banka“.