Sa radovima na glavnom vijaduktu Batajničke petlje, koji se polako privode kraju, paralelno se gradi i proširenje trase od Dobanovačke petlje do Ostružničkog mosta. Radovi su počeli na proleće ove godine i podrazumevaju proširenje deonice dugačke 10 kilometara. Završetkom ovde deonice u okviru sektora B1, B2 i B3, kompletira se pun profil autoputa od Batajnice do Ostružničkog Mosta.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Radovi na ovom delu Obilaznice treba da pomognu novu regulaciju saobraćaja koja nastaje nakon otvaranja Batajničke petlje. Obilaznica oko Beograda je inače najopterećenija na ovom delu, pa će se dodatnim proširenjem izbeći nova uska grla, a znatno se povećava i bezbednost saobraćaja.
Kako je deonica od Batajnice do Dobanovaca već izgrađena u punom profilu, ovaj deo Obilaznice se samo nadovezuje na Dobanovačku petlju. U toku je izgradnja leve trake auto-puta, i u tom smislu dobar deo posla je završen. Iako se radi jako slabim tempom, radovi nisu stajali, pa je do sad već završeno nasipanje i sabijanje trupa saobraćajnice na celoj trasi. Na nasipu je urađeno tri sloja osnove, nakon čega ide stabilizacioni betonski sloj, zatim dva sloja asfalta i na kraju završni habajući sloj. Ovih dana počelo je testiranje betonskog stabilizacionog sloja na delu trase.
Trenutno su radovi fokusirani na izradi kanala za sprovod atmosferske vode. Do sada je izbetonirano oko 1000 metara kanala duž buduće trase, međutim tek kada se završi betoniranje kanala predstoje radovi na ivičnoj rigoli, škarpi i ispustima. Duž trase odmakli su radovi na izradi više mostovskih konstrukcija na lokalnim kanalima za navodnjavanje. Najveći među njima je most preko kanala Galovica, dugačak 50 metara, gde se privodi kraju postavljanje nosača buduće saobraćajnice.
Izvođači su preduzeća „Ratko Mitrović-Niskogradnja“ i „Planum“. “Ratko Mitrović-niskogradnja” izvodi radove na dužini od oko 5.7 kilometara, dok ostatak trase radi „Planum“. Prema tabli na gradilištu rok za završetak ove deonice je u decembru 2014, međutim i on će očigledno biti probijen ovim tempom. U ovom trenutku nema naznaka kada bi radovi na ostalim sektorima mogli da se nastave.