INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Novi Sad: Završetak radova u Železničkoj i Sremskoj ulici

22.10.2014. | RTV

Nakon dvomesečnih radova na uređenju dela grada kod Železničke i Sremske ulice posao se privodi kraju. Asfalt u Železničkoj ulici obnovljen je i izgrađene su pešačke staze od betonskih ploča. Za razliku od Železničke u kojoj je i pre rekonstrukcije kolovoz bio asfaltiran, Sremska ulica bila je prekrivena granitnim kockama, koje će zameniti asfalt.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Granitne kocke višestruko su skuplje i kvalitetnije od asfalta, a njihov vek trajanja je neograničen. I pored tih argumenata, u Sremskoj ulici kaldrma će biti zamenjena asfaltom. Mišljenje građana po tom pitanju je podeljeno.

Kako navode u Javnom preduzeću „Urbanizam“, odluka o tome koji materijal će se koristiti, zavisi od više faktora: od saobraćajnog opterećenja, odvodnjavanja kolovoza, bezbednosti saobraćaja do cene materijala, ambijenta i kulturnog nasleđa.

- Meni je sa arhitektonske strane kaldrma vrlo prihvatljiva naročito što ozbiljni gradovi koriste kocku u nekoliko formata. Granit je prirodan materijal-beton veštački, lako se uklanja i vraća, beton mora da se seče – rekao je arhitekta Stevan Rodić.

Iako je tendencija evropskih gradova da sačuvaju stari izgled grada, to nije slučaj i kod nas. Oni uvoze granitne kocke dok ih mi vadimo. Pitanje je šta se sa njima dalje dešava. U ZIG-u kažu da se izvađena kocka skladišti, kako bi se kasnije koristila za popravku u delovima gde je ona zastupljenija, kao što je to slučaj u Petrovaradinu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


XELLA-300X250-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...

;