Nakon dvomesečnih radova na uređenju dela grada kod Železničke i Sremske ulice posao se privodi kraju. Asfalt u Železničkoj ulici obnovljen je i izgrađene su pešačke staze od betonskih ploča. Za razliku od Železničke u kojoj je i pre rekonstrukcije kolovoz bio asfaltiran, Sremska ulica bila je prekrivena granitnim kockama, koje će zameniti asfalt.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Granitne kocke višestruko su skuplje i kvalitetnije od asfalta, a njihov vek trajanja je neograničen. I pored tih argumenata, u Sremskoj ulici kaldrma će biti zamenjena asfaltom. Mišljenje građana po tom pitanju je podeljeno.
Kako navode u Javnom preduzeću „Urbanizam“, odluka o tome koji materijal će se koristiti, zavisi od više faktora: od saobraćajnog opterećenja, odvodnjavanja kolovoza, bezbednosti saobraćaja do cene materijala, ambijenta i kulturnog nasleđa.
- Meni je sa arhitektonske strane kaldrma vrlo prihvatljiva naročito što ozbiljni gradovi koriste kocku u nekoliko formata. Granit je prirodan materijal-beton veštački, lako se uklanja i vraća, beton mora da se seče – rekao je arhitekta Stevan Rodić.
Iako je tendencija evropskih gradova da sačuvaju stari izgled grada, to nije slučaj i kod nas. Oni uvoze granitne kocke dok ih mi vadimo. Pitanje je šta se sa njima dalje dešava. U ZIG-u kažu da se izvađena kocka skladišti, kako bi se kasnije koristila za popravku u delovima gde je ona zastupljenija, kao što je to slučaj u Petrovaradinu.