Odgovorni izvođač radova na dvokolosečnoj pruzi Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju gradi Italijanska kompanija „Italiana costruzioni CAF“, Željko Marković, izjavio je danas (7. oktobar 2014.) „Tanjugu“ da se vidi kraj završetku ove deonice od 10,5 kilometara na „Koridoru 10“.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Radovi na donjem sloju su u završnoj fazi, devijacija u Mijatovcu sa nadvožnjakom je završena pre mesec dana i još se čeka izlazak Komisije za tehnički prijem. Neizlazak komisije pravi nam problem zato što ne možemo da izvršimo spajanje i prelazak trase preko regiolnog puta, kako bi radili na gornjem sloju – naveo je Marković.
Prema njegovim rečima, dobro idu i elektro radovi na signalno-sigurnosnim uređajima i kontaktnoj mrezi koje izvodi Kompanija „Simens“. Dodaje da je takođe prevaziđen problem sa trasom kod kafilerije rešenjem koje su dali nadzorni organi „Železnice Srbije“ i Instituta CIP.
Do naredne nedelje trasa će biti spojena tako da ćemo imati kompletnu trasu od Paraćina preko Zmiča do Ćuprije što omogućava radove na gornjem sloju, na polaganju pragova, gde još nisu postavljeni, i šina, istakao je Marković.
- Sada je akcija na demontaži koloske od Ćuprije ka Praćinu do Zmiča gde se vrši uklapanje novoprojektovane pruge sa postojećom međunarodnom prugom Beograd-Niš. Ćuprija ostaje izvan nove pruge a sa Paraćinom će biti povezana jednokolosečnom – objasnio je on. - Bilo je raznih problema ali se vidi kraj, rok završetka je 19. decembra ali nisam siguran da će biti ispoštovan zato što se kasni sa otvaranjem trase devijacije kod Mijatovca iako je davno završena. Problem je i završetak železničkogm mosta preko Velike Morave preko koga prelazi trasa.
Kako ističe, na mostu se posle zastoja i napuštanja od strane „Alpine“ radi danonoćno, a graditelji „Goše FOM“ iz Smederevske Palanke i „Mostogradnje“ Beograd trude se da ispoštoju rokove.
- Mi ih čekamo da bismo mogli sa trasom pruge preko mosta. Elementi za most, koji su bili blokirani u Makedoniji su stigli u Srbiju, graditeljima treba još tri raspona da most završe. Stigli su do prvog rečnog stuba što je više od polovine ukupne konstrukcije – objasnio je Marković. - Objekti, od kojih je 20 na ovoj trasi, računajući i nadvožnjak na devijaciji, koji je najveći, odavno su zavrseni, a mi, uporedo radimo i kanale kraj nove pruge.
On je ocenio da je više od 80 odsto radova na pruzi završeno: delimično su postavljeni pragovi i montirane šine, urađeni pristupni putevi, završavaju se radovi na stajalištu „Gilje“, a isporučeno je i „gro“ materijala za gornji sloj.
Reč je o deonici od 10,5 kilomatara, za brzine od 160 kilomatara na sat koja je trebalo da bude završena do 2. aprila ali je rok izgradnje produžen, a „koštaće“ 16,2 milona evra. Sredstva su iz kredita Evropske investic banke. Investitor je „Železnica Srbije“.