Radovi na dvokolosečnoj pruzi na Koridoru 10 Gilje-Ćuprija-Paraćin trebalo bi da budu završeni 18. novembra. Italijanski konzorcijum „Armatori Feroviari“, koji izvodi radove, nije ih prekidao ni zbog godišnjih odmora, kako na trasi tako i na stajalištu Gilje, kao i prilikom elektrifikacije, a u toku su završni radovi na nadvožnjaku.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Srbija dobija jednu jako dobru deonicu dvokolosečne pruge projektovanu za brzine vozova od 160 kilomatara na sat – izjavio je odgovorni izvođač radova Željko P. Marković.
Reč je o deonici od 10,5 kilomatara, za brzine od 160 kilomatara na sat koja će koštati 16,2 milona evra. Sredstva su obezbeđena iz kredita „Evropske investicione banke“, a investitor je „Železnica Srbije“. Ovo su prvi kilometri nove moderne pruge u Srbiji posle 25 godina, dodao je Marković, ističući da će radovi biti intenzivirani od 1. septembra.
Radovi na mostu na Moravi, koga rade „Mostogradnja“ Beograd i „Goša FOM“ iz Smederevske Palanke, izvode se prema planiranoj dinamici. Trasa koja je bila u zaostatku od mosta na Moravi do Ćuprije će biti putpuno završena ove nedelje. Ćuprija će biti sporedna stanica na Koridoru 10 i biće povezana sa Paraćinom posebnim kolosekom preko novoizgradjenog trećeg koloseka, napomenuo je Marković.
Sav saobraćaj će se, dodao je on, odvijati novoizgrađenom prugom Jagodina-Gilje-Paraćin, u stanicu Ćuprija će ulaziti samo lokalni vozovi i vozovi namenski za potrebe privrede Ćuprije.
- Ideja je da se fazno puštaju elementi nove trase, tako da je definitivan završetak radova planiran za 18. novembar – rekao je Marković.
Ugovor o izgradnji pruge, „Železnice Srbije“ i italijanski konzorcijum potpisali su jula 2012. godine.