Brojne biljke i polirano metalno stepenište ulepšaće spoljašnjost MoLo ulazne zgrade i višespratnog parkinga koji kineski studio MAD projektuje za naselje u blizini Milana u Italiji.
MoLo će biti kapija Inovacionog distrikta u Milanu (Foto: MAD Architects)
MoLo, skraćeno od Mobility and Logistic hub, biće izgrađen na zapadnoj granici Inovacionog distrikta Milana (MIND) – kvarta posvećenog "najsavremenijim naučnim istraživanjima i obrazovanju, biznisu i objektima za slobodno vreme".
Zgradu od 68.700 kvadratnih metara uz MAD projektuju lokalni arhitekta Andrea Nonni, Open Project i inženjerska kompanija Progec.
Mnoštvo biljaka povezaće građevinu sa obližnjim parkom (Foto: MAD Architects)
Izgradnja će početi u septembru, a biće obezbeđen obrazovni prostor posvećen mobilnosti, kao i kapija i parking za posetioce koji istražuju okrug.
"Predstavili smo prikaz kompleksa monumentalne kapije", kažu arhitekte. "MoLo je dizajniran da bude ulaz i prostor za edukaciju za pitanja vezana za mobilnost u kome posetioci mogu da ostave svoje automobile, peške istraže okrug i lično vide inovativnu tehnologiju transporta."
MoLo će imati 3.000 kvadratnih metara poslovnog prostora (Foto: MAD Architects)
Ovaj sedmospratni kompleks biće visok 28,5 metara i dugačak 170 metara, a imaće petospratni parking kapaciteta 1.500 automobila.
MoLo će biti izgrađen sa montažnim betonskim okvirom. Spolja će imati fotonaponske panele na svojim gornjim nivoima koji se prostiru na preko 8.000 kvadratnih metara i doprineće obnovljivoj energiji okruga.
Na spoljašnjoj strani će se nalaziti stepenice (Foto: MAD Architects)
Takođe će postojati skulpturalni set stepeništa od poliranog metala kako bi se omogućio pristup gornjim nivoima.
MoLo će imati 3.000 kvadratnih metara poslovnog prostora u prizemlju, gde će biti smeštene laboratorije, supermarket i kancelarije.
Prolaz u prizemlju vodiće do parka (Foto: MAD Architects)
Prolaz otvorenog tipa će presecati prizemlje i prolaziti kroz centar zgrade, zaštićen plafonom nalik na oblak koji će se talasati iznad glava.
MAD ističe da ovaj koridor ima za cilj uspostavljanje veze sa obližnjim parkom Rho-Arese i "zamagljivanje granice između unutrašnjosti i spoljašnjosti".
Da bi se postigla još jedna veza sa susednim parkom građevina će obilovati zelenilom.